شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۴۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
باحضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده شهدا
آیین افتتاحیه استودیوی رادیو تلویزیونی سردار همدانی در فرهنگسرای بهمن به منظور ضبط خاطرات ایثارگران دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ استودیو رادیو تلویزیونی سردار شهید حاج حسین همدانی صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منصور احمدلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶، جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در طبقه دوم مرکز همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن افتتاح شد. 

باید شهدا را در تاریخ جاودان کنیم
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این استودیو گفت: خاطره‌گویی، نوع جذاب و باورپذیرترِ روایتگری است. این خاطرات هرچه بکر و واقعی باشد می‌تواند نقش هدایتگری را ایفا کند. 

استودیوی سردار شهید همدانی در فرهنگسرای بهمن افتتاح شد

وی افزود: ما بیش از ۲۳۰ هزار شهید در دفاع مقدس و ۷۰ هزار شهید در روزهای انقلاب داریم. این روز‌ها هم بسیاری از جوانان ما در راه مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با اشرار و دفاع از حرم به شهادت می‌رسند. باید یکایک آن‌ها را بشناسیم، راه و روششان را از خانواده و هم‌رزمانشان بپرسیم و آن‌ها را در تاریخ و ذهن خود جاودان کنیم. 

استودیوی سردار شهید همدانی در فرهنگسرای بهمن افتتاح شد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: شهیدان رفته‌اند و حالا خانواده، هم‌رزمان و دوستان آن‌ها وظیفه دارند تا نه برای امروز که برای آیندگان ما، خاطراتشان را ضبط کنند و ما هم وظیفه داریم تا این خاطرات را بدون تغییر در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهیم. 

صلاحی در ادامه اضافه کرد: واقعه عاشورا زمانی ماندنی شد که حضرت زینب(س) آن را برای همه آن‌ها که حتی ندیدند، روایت کرد. ما باید واقعیت را بگوییم. باید تصویر درست دفاع و انقلاب ما در ذهن بماند که اگر نماند، احتمال انحراف وجود دارد. وقتی در دین خدا انحرافی به این عظمت ایجاد می‌شود که امام زمانه‌شان، امام حسین(ع) را خود مسلمانان برای رضای خدا به شهادت می‌رسانند، در دفاع ما هم امکان این تحاریف وجود دارد و وظیفه ماست که جلوی این انحرافات را به هر نحوی بگیریم. 

استودیوی سردار شهید همدانی در فرهنگسرای بهمن افتتاح شد

خاطرات رزمندگان بهترین منبع برای نویسندگان است
منصور احمدلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن نیز در سخنان کوتاهی گفت: این استودیو به رسم امانت در اختیار ماست. تمام تلاش ما این است که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بدون واسطه، حذف و اضافه به دست نسل‌های بعدی برسد. 

وی تاکید کرد: این استودیو نام یکی از سرداران بزرگ را یدک می‌کشد، کسی که در ذهن بسیاری از ما خاطرات و تذکر‌هایش باقی مانده است. آن‌ها رفته‌اند و به تاریخ پیوسته‌اند، حالا نوبت ماست که خاطرات آن‌ها را بی‌کم و کاست منتقل کنیم. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ در ادامه گفت: تخریب، تقطیع و تغییر از جمله آسیب‌هایی است که خاطرات بکر و ماندنی شهدا را تهدید می‌کند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خاطراتی که در این استودیو نقل می‌شود از این آسیب‌ها در امان بمانند. این خاطرات می‌توانند بهترین منابع برای فیلمنامه‌نویسان، نمایشنامه نویسان و هنرمندان باشد تا بتوانند تصویر درستی از این اتفاق را در هنر خود بازتاب دهند. 

احمدلو در پایان خاطر نشان کرد: این خاطرات به زودی به شکل صوتی، تصویری و مکتوب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 

در پایان، این استودیو با تمام امکانات ضبط صدا و تصویر برای برنامه سازی و ثبت خاطرات ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در طبقه دوم مرکز همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به طور رسمی افتتاح شد.
مطالب مرتبط
نظر شما