جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۸۴۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
در نشست «چهره به چهره» مطرح شد:
آخرین نشست «چهره به چهره» با حضور مجید راستی، نویسنده کودک و نوجوان، یکشنبه اول آذر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست «چهره به چهره» که یکشنبه اول آذر با حضور دختران مدرسه شهید محراب مدنی از منطقه ۱۵ در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد، مجید راستی بخش‌هایی از کتاب «دختر موفرفری» را برای شرکت‌کنندگان حاضر در نشست خواند و درباره چرایی مطالعه کتاب با مخاطبانش به گفت‌و‌گو نشست. 

وی خاطره‌نویسی را یکی از بهترین راه‌های آغاز نویسندگی دانست و از دانش آموزان خواست که دفترچه کوچکی همراه داشته باشند و هر روز چند خط از خاطراتشان را در آن بنویسند تا سال‌های بعد دفتری پر از خاطره داشته باشند. 

به گفته راستی بسیاری از نویسندگان به این خاطرات رجوع می‌کنند و بر اساس آن کتاب‌های داستان هم نوشته‌اند. 

راستی در ادامه گفت: با تقویت تخیل و مطالعه کتاب‌ها می‌توانیم از مریضی‌های فکر و باور، روز به روز فاصله بگیریم. وقتی بهتر ببینیم، بهتر بشنویم و بهترین حرف‌ها را انتخاب کنیم، توانایی ما در درک مطالب بهتر و بیشتر خواهد بود. 

مجید راستی در پایان این نشست کتاب «دختر موفرفری» را به شرکت کنندگان هدیه داد و کتاب را برای علاقه‌مندان امضا کرد. 

شرکت کنندگان این نشست در پایان با این نویسنده کودک و نوجوان عکس یادگاری گرفتند. 
مسئول کتابخانه آفتابگردان مهمانان نشست را با بخش‌های مختلف کتابخانه آشنا کرد و آن‌ها را با نحوه استفاده از کتاب‌های مرجع آشنا کرد. 
کتابخانه آفتابگردان بر اساس سنت خوب هفته کتاب، تمام دانش آموزان مدرسه شهید مدنی را به عضویت ویژه و رایگان این کتابخانه در آورد و بسته فرهنگی هفته کتاب را به آن‌ها اهدا کرد.
نظر شما