پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۵
کد خبر: ۸۴۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
موکب‌های مراسم سوگواری و راهپیمایی روز اربعین در طول مسیر خیابان ۱۷ شهریور، به زائران پیاده خدمات فرهنگی و سلامت ارایه می‌دهند.
بر گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های دست اندرکار مراسم راهپیمایی روز اربعین، ۱۷ موکب پذیرایی در طول مسیر میدان امام حسین علیه السلام تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام راه اندازی می‌شود که سه موکب آن در محدوده «دروازه دولاب» «مسجد آشتیانی‌ها» و «پل آهنگ» با مشارکت شهرداری منطقه ۱۴، فرهنگسرای اخلاق و هیئت‌های مذهبی برپا می‌شود. 
  
در موکب‌های محدوده منطقه ۱۴، علاوه بر ارایه خدمات حوزه سلامت و اهدای لوح فشرده «زیارت مجازی» و کتاب «امامت و ضرورت رهبری» نوشته شهید امیر حسین سیفی، از زائران حضرت ابا عبدا... الحسین علیه السلام توسط اعضای هیئت‌های مذهبی پذیرایی می‌شود و گروه «دمام و سنج» نیز از محدوده مسجد آشتیانی‌ها تا پل آهنگ در سوگ اباعبدا... الحسین (ع) و یاران باوفایش آوای ماتم می‌سرایند. 
 
مراسم راهپیمایی روز اربعین که از ساعت ۶ صبح تا اذان ظهر ۱۱ آذر برگزار می‌شود به طول ۱۵ کیلومتر از میدان امام حسین علیه السلام آغاز و پس از عبور از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، سه راه ورامین، میدان شهر ری، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به پایان می‌رسد.
نظر شما