جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۹
کد خبر: ۸۴۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
نشست «با هم بخوانیم» برگزار می‌شود:
برنامه با هم بخوانیم این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان «دکتر و همسر دکتر» از کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه ارنست همینگوی» با ترجمه احمد گلشیری اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور جعفر توزنده‌جانی، کار‌شناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به منظور گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی در فرهنگسرای فردوس، برگزار می‌شود.

جدیدترین برنامه «با هم بخوانیم» به مطالعه گروهی داستان «دکتر و همسر دکتر» از کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه ارنست همینگوی» اختصاص دارد.

در کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه ارنست همینگوی»، داستان‌هایی از این نویسنده رئالیست و بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی همچون اردوگاه سرخ پوستان، خانه سرباز، دکتر و همسر دکتر، پایان یک ماجرا، طوفاه سه روزه، قناری سوقاتی، آدمکش‌ها، پنجاه هزار دلار، یک گوشه پاک و پرنور، پیرمرد بر سر پل، دگرگونی دریا، قمارباز، راهبه و رادیو، زندگی خوش و کوتاه فرانسیس مکومبر، ده نفر سرخپوست و برف‌های کلیمانجارو ترجمه و منتشر شده است. 

«ارنست همینگوی» نویسنده رئالیست و بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی در ۲۱ جولای ۱۸۹۹ در «اوک پارک» (حومه شیکاگو) از توابع ایالات «ایلی نویز» به دنیا آمد و در دوم جولای ۱۹۶۱ در «Ketchum» واقع در ایالت «آیداهو» هنگامی که تفنگ شکاری خود را پاک می‌کرد، هدف گلوله خود قرار گرفت و با مرگ او یکی از درخشان‌ترین چهره‌های ادبیات قرن بیستم آمریکا چشم از جهان فرو بست. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما