جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۵۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
پهلوانان اخلاق همزمان با چهل و هشتمین سالگرد درگذشت اسطوره کشتی ایران با حضور در فرهنگسرای معرفت از جهان پهلوان تختی می‌گویند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی با اشاره به برپایی آیین گرامیداشت چهل و هشتمین سال درگذشت غلامرضا تختی گفت: این برنامه چهارشنبه ۱۶ دی‌ماه ساعت ۱۷ با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان تختی، یادآوری خصایل نیک اخلاقی و انسانی این اسطوره اخلاقی - ورزشی به جوانان، اشاعه و ترویج فرهنگ پهلوانی و فرهنگ‌سازی فتوت و اخلاق جوانمردی برگزار می‌شود. 
   
وی با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از دیدگاه و نظرات پیشکسوتان جامعه افزود: هم‌دوره‌ای‌های جهان پهلوان غلامرضا تختی چون احمد عرب، ابوالفضل حسین‌پور و ابوالفضل انوری نیز با حضور در برنامه «پهلوان اخلاق» به بیان خاطرات از رفاقت، رقابت و به طور کلی زندگی با این اسطوره کشتی می‌پردازند. 
  
دهنادی با اشاره به حضور خسرو نظافت‌دوست بازیگر نقش جهان‌پهلوان غلامرضا تختی در فیلمی که قرار بود از سوی مرحوم علی حاتمی ساخته شود، گفت: نظافت‌دوست در این مراسم به بیان خاطراتی از برخورد با زنده‌یاد تختی، محبوبیت جهان پهلوان تختی، رابطه وی و مربیانش، ورود خود به صحنه کشتی تحت‌تاثیر تختی و عوامل به سرانجام نرسیدن فیلم مرحوم علی حاتمی درباره زندگی جهان پهلوان تختی می‌پردازد. 
  
وی تصریح کرد: مرشد عباس شیرخدا (مرشد باسابقه زورخانه‌های پایتخت) به رغم حضور درعرصه هنر ضرب زورخانه‌ای، از دوستان قدیمی جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز به شمار می‌رود که با حضور در یادواره پهلوان اخلاق به پاره‌ای از خاطرات خویش از خصال اخلاقی تختی اشاره می‌کند. 
  
رئیس فرهنگسرای معرفت یادآور شد: همچنین یکشنبه ۱۳ دی‎ نمایشگاه عکسی با عنوان پهلوان اخلاق با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی میان نوجوانان گشایش یافت و تا شانزدهم همین ماه میزبان علاقمندان خواهد بود؛ عکس‌های این نمایشگاه از بعضی رقابت‌های تختی‌، حواشی مسابقات و عکس‌های یادگاری او با دوستان و دیگر پهلوانان هم‌دوره خود تشکیل شده است. 
  
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما