شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۵۱۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
نخستین جشنواره کشوری نمایشنامه‌خوانی «هنر هامون» با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «هنر هامون» با حضور هنرمندان جوان و داوران جشنواره دوشنبه ۲۲ دی ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
 
در این مراسم محمد امین رضامند مدیر موسسه فرهنگی و هنری هنر ماندگار هامون با بیان این که از بین ۱۲۰ اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ۲۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند، اظهار کرد: این ۲۰ اثر طی ۵ شب اجرا شدند و داوران نیز با حوصله و صبر بسیار تک تک آثار را تماشا کردند.
 
رضامند همچنین گفت: موسسه فرهنگی و هنری هنر ماندگار هامون با احداث تماشاخانه ۱۰۰نفره، فعالیت‌های خود را گسترش داده است. سال‌های گذشته فعالیت‌هایمان معطوف به تولیدات رادیویی بود و امسال هم با جشنواره نمایشنامه‌خوانی در خدمت هنر دوستان بوده‌ایم.
مدیر موسسه فرهنگی و هنری هنر ماندگار هامون افزود: هدف از برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی حمایت از گروه‌های هنری در جشنواره‌های مختلف بوده است. نظم و هماهنگی در جشنواره فوق العاده انجام شد و تمام اجراها سروقت انجام شد.
 
وی خاطرنشان کرد: کارهایی که کوچک به نظر می‌آید، گاهی قدم‌های بزرگی برای رسیدن به هدف است و اگر قدم‌ها را آسوده و با اطمینان بر دارید می‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید.

رضا عمرانی ضمن تشکر از گروه داوری، اظهار کرد: فارغ از برد و باخت و جایزه، شاید این جشنواره دستاورد مهم‌تری هم داشته باشد و آن هم این است که هنرمندان جوان در این عرصه می‌توانند خود را محک بزنند.
 
وی ادامه داد: آقای رضامند همت کرده‌اند و با دست خالی و بودجه بسیار کم این جشنواره را برگزار کرده‌اند و امیدوارم در سال‌های آینده به شکل بهتر و گسترده‌تری برگزار شود و همچنین سرمایه‌داران کشور به آن درجه از بلوغ معرفتی برسند که تاثیر هنر در جامعه را درک کنند و از حرکت‌های فرهنگی و هنری حمایت بیشتری به عمل آورند.

در پایان این مراسم جوایز برگزیدگان با حضور اشکان خطیبی، فریبا متخصص، رضا عمرانی و محمدامین رضامند اهدا شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است.

در بخش بهترین نقش خوان مرد، نفر سوم مهدی قادرپناه، نفر دوم ابراهیم میرصفار، و نفر اول مسعود قربانی معرفی شدند. در بخش بهترین نقش خوان زن نیز نفر سوم مهناز مهدی‌زاده، نفر دوم مهرنوش کلانتر، نفر اول شکوه یکتا شناخته شد. جایزه بهترین کارگردانی نیز ، نفر سوم متین نظری، نفر دوم مسعود قربانی و نفر اول هدا نوری شناخته شده اند. بهترین گروه نیز گروه نمایش «زنی که مردش را گم کرد» شناخته شد.

به نفرات اول در هر بخش یک سکه تمام بهار آزادی تعلق گرفت.

امیرحسین حسنی نیا (آقای سماع) از هنرمندان موسیقی ایران به همراه سینا مشوقی نوازنده سه تار، در این برنامه به اجرای چند قطعه موسیقایی پرداخت.
نظر شما