جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۰
کد خبر: ۸۵۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) آیین گشایش کانون قرآن منطقه ۱۴ با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی دارالمومنین تهران، سهشنبه ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با گشایش این مرکز، برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه ۱۴، در این کانون انجام شده و شورایی متشکل از استادان و پیشکسوتان قرآنی از جمله محمد قدیری بیان، زهرا متدین (مادر شهید)، برنامه‌های قرآنی منطقه را راهبری می‌کنند. 
 
در مراسم افتتاحیه علاوه بر مولودی‌خوانی مرتضی خلیلی، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق، گزارشی از فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی حوزه قرآن مراکز منطقه را ارائه و دکتر محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز سخنرانی می‌کند. پخش گزارش تصویری آموزش قرآن یکی از کسبه محله جابری به نام فاضل درخشان از دیگر بخش‌های این برنامه است. 

دوره‌های آموزش روخوانی، حفظ و تفسیر قرآن در منطقه ۱۴ نسبت به پاییز گذشته ۲۲۵ درصد رشد داشته به‌طوری‌که تعداد فراگیران قرآنی در فرهنگسرای اخلاق و خانه‌های فرهنگ منطقه به تعداد ۸۸۹ نفر رسیده است این در حالی است که پاییز سال گذشته ۳۹۴ فراگیر قرآنی در مراکز فرهنگی منطقه۱۴ آموزش دیده‌اند که قطعا سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رایگان کردن آموزش دوره‌های قرآنی موثر بوده است. 
 
فروشگاه محصولات قرآنی منطقه نیز به‌زودی با ارائه انواع قرآن و کتا‌ب‌های علوم قرآنی، محصولات دیجیتال و چند رسانه‌ای و قرآنی راه‌اندازی می‌شود. 
 
کانون قرآن منطقه ۱۴ در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان شهید مخبر شمالی در بوستان ابیانه واقع است.
نظر شما