شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۵۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
در چهارمین جشنواره دانش آموختگان روباتیک سی گروه نوجوان مقاطع دبستان و راهنمایی در دو سطح یک و دو باهم به رقابت پرداختند که سه تیم بر‌تر در هر سطح علاوه بر راه‌یابی به دوره بالا‌تر، دوره‌ای که دانش ساخت ربات‌های صنعتی را کسب خواهند کرد جوایز نفیسی نیز از کانون روباتیک فرهنگسرای امام(ره) دریافت کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانش‌آموختگان کانون روباتیک فرهنگسرای امام(ره)، عصر روز پنجشنبه به مرحله جشنواره رسیدن. جشنواره‌ای که حالا دیگر می‌دانی بود برای آزمون روبات‌های ساخته شده توسط خود دانش آموختگان در مدّت یک دوره کسب علم و تجربه. 
 
در ابتدای جشنواره یوسفی دبیر جهارمین جشنواره روباتیک پس از خوش آمدگویی به تیم‌های شرکت کننده قوانین مسابقات هر دو سطح را بازخوانی کرد و سپس مهلتی را برای تست روبات‌هایشان اختصاص داد و از پیست طراحی شده در این دوره از مسابقات رونمایی کرد.
 
وی در ادامه عنوان کرد که جشنواره بعدی دیگر هدفی بالا‌تر را دنبال خواهد کرد و آن هم ساخت روبات‌های صنعتی است، روبات‌هایی که با برنامه‌ریزی بتوانند کارهایی چون کارهای منزل را انجام دهند، دستوراتی چون ریختن چای و حمل آن از آشپزخانه به سمت اتاق و... علم روباتیک علم نوین و شیرینی است و نگاهی ترکیبی و هدفمند به آینده تحصیلی دانش آموزان دارد ولی این سبب نخواهد شد تا دانش آموزان از دروس اصلی و مدرسه خود باز بمانند.
 
پس از تست نهایی روبات‌ها مسابقه آغاز و در ‌‌نهایت تیم‌ها و نفرات بر‌تر چهارمین جشنواره روباتیک معرفی شدند که در سطح یک: علیرضا کنعان مقدم، محمّدمهدی علیپور، ماهان محمّدی به عنوان تیم اوّل حسین نواب، حسین فروغی، محمّد امین طلوعی تیم دوّم و مهدی لشگری، علی دولتشاهی تیم سوّم و در سطح دو: عرفان رشدی، مهرشاد رنجبر تیم اوّل و سپهر بیگلرخانی، علیرضا موسی‌پور، حسام تفضل تیم دوّم و محمّد حسین کامران، رضا عباسی به عنوان تیم سوّم. 

که به ۶ تیم برنده در دو سطح یک و دو جوایز نقدی از طرف کانون روباتیک فرهنگسرای امام(ره) اهدا شد. 
 
دوستداران و علاقه‌مندان به علم رباتیک می‌توانند برای ثبت نام در کلاس‌ها و شرکت در پنجمین جشنواره دانش آموختگان روباتیک فرهنگسرای امام (ره) با شماره تلفن: ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس گرفته یا به نشانی: نیاوران، خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی، فرهنگسرای امام(ره)، مراجعه کنند.
نظر شما