جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۸۵۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
ویژه‌برنامه فرهنگسرای انقلاب به مناسبت دهه فجر اعلام شد
فرهنگسرای انقلاب اسلامی با ۱۰ عنوان برنامه، در حالی سی و هفتمین دهه فجر انقلاب را برگزار می‌کند که تلاش دارد برای گروه‌های مختلف سنی و در رشته‌های متنوع هنری به خلق اثر بپردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ عبدالمطهر محمد خانی، رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی در تشریح برنامه‌های این فرهنگسرا در دهه فجر گفت: برنامه‌های این فرهنگسرا با عنوان «ماه بهار» در چند بخش و در زمینه‌های متنوعی اجرا می‌شود و در آن از جشن، نمایشگاه، گردشگری تا بررسی هنر انقلاب در زمینه ادبیات، عکس و سینما برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است. 
 
عکس‌های «سه رنگ سربلندی» 
به گفته رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی، این برنامه‌ها از یازدهم بهمن ماه با برگزاری نمایشگاه «سه رنگ سربلندی» از عکس‌های برگزیده بخش عکس جشنواره پرچم آغاز شده است. نمایشگاهی که در آن ۳۶ تصویر با محوریت پرچم جمهوری اسلامی ایران خلق شده و تا ۲۷ بهمن ماه به کار خود ادامه می‌دهد. 
 
اهدا ۱۳۵۷ شاخه گل
وی در ادامه به برپایی ایستگاه شادی انقلاب اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر «ایستگاه شادی» به مدت ۲ روز در میدان انقلاب برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری اجرا می‌شود. این برنامه‌ها با اهداء ۱۳۵۷ شاخه گل همزمان با ورود حضرت امام به کشور آغاز شد.
 
دیداری با چهره‌ها و خاطرات بهمن ۵۷
محمدخانی در ادامه با اشاره به عنوان «دیدار خوب‌رویان» این برنامه را فرصتی برای دیدار با خانواده شهدای انقلاب در سال ۱۳۵۷ و مبارزان انقلاب دانست و افزود: روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه و در قالب برنامه دیدار خوب‌رویان، به دیدار مبارزان انقلابی و خانواده‌هایشان می‌رویم و در روزهای ۱۴ و ۱۸ بهمن ماه با اجرای طرح گردشگری انقلاب، ضمن روایت خاطرات روزهای مبارزه، مخاطبان فرهنگسرا از بخش‌های خاطره انگیز شهر تهران در روزهای بهمن ۱۳۵۷ بازدید می‌کنند. 
 
رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه بسته نمایشگاهی قاب انقلاب در دهه فجر یادآور شد: فرهنگسرای انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از تصاویر ماندگار و زیبای روزهای انقلاب را تهیه و در قالب بسته نمایشگاهی در اختیار مراکز فرهنگی و دانشگاهی قرار می‌دهد.

محمدخانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن «روزهای خوب پیروزی» همزمان با دهه فجر و مجموعه برنامه «انقلابی‌های کوچک» افزود: بنا داریم برای نونهالان، کودکان و دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی را به اجرا درآوریم تا ضمن ایجاد خاطراتی خوش از روزهای جشن پیروزی انقلاب برای نسل پنجم، فرصتی برای آشنایی این عزیزان با چیستی و چرایی این واقعه بزرگ فراهم آید. 

ادبیات و هنر انقلاب
محمدخانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این فرهنگسرا در زمینه معرفی هنر انقلاب، به نقد رمان «زنی با کفش‌های مردانه» نوشته محمدعلی گودینی اشاره کرد و گفت: باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی در راستای معرفی آثار ادبی حوزه انقلاب اسلامی این رمان را نوزدهم بهمن با حضور محمدعلی گودینی، نویسنده و یوسف قوجق و علی اکبر دالویی نقد و بررسی می‌کند. پیش از برگزاری نشست نیز رمان را با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا بتوانند پس از مطالعه اثر در نشست نقد و بررسی شرکت کنند. 

وی معرفی اثر برگزیده حوزه انقلاب اسلامی از مجموعه آثار جشنواره فجر را بخش دیگری از فعالیت‌های این فرهنگسرا عنوان کرد و گفت: در پایان دهه مبارک فجر، باشگاه فیلم فرهنگسرا، برترین فیلم جشنواره سی و چهارمین فجر را که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید شده باشد، معرفی و از آن تقدیر می‌کند. 

به گفته وی در تمام روزهای کاری دهه فجر، مشاوران حقوقی و خانواده در فرهنگسرا حضور پیدا می‌کنند و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهند. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این برنامه‌های می‌توانند به نشانی enghelab.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره‌های ۹-۵۵۴۱۹۰۵۷ تماس بگیرند.
نظر شما