جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۸۵۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
اسدالله بادامچیان در همایش «تا اوج افتخار»:
اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همایش «تا اوج افتخار» گفت: انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی مستمر است که نباید نگاه مقطعی به آن داشت.
انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی مستمر استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه «تا اوج افتخار» با هدف تبیین اهداف انقلاب اسلامی و در گرامی‌داشت دهه فجر با حضور با حضور سردار مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهندس قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲، سردار دکتر لطفعلی بختیاری رییس دانشگاه علوم انتظامی امین و حجت الاسلام عباسپور رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی و صدها تن از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین عصر یکشنبه ۱۷ بهمن در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.
 
در این مراسم به پاس نیم قرن مبارزه و خدمت انقلابی، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دکتر اسدلله بادامچیان تجلیل به عمل آمد.
 
بادامچیان در همایش «تا اوج افتخار، آیین تجلیل از فجر آفرینان انقلاب» طی سخنانی با تأکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب یک نهضت مستمر الهی است، پس در هر مقطع زمانی باید بدانیم وظیفه ما چیست و مبادا کوتاهی کنیم.
 
وی افزود: نکته مهمی که در تاریخ انقلاب ما وجود دارد این است که هیچ‌کس باور نمی‌کرد امام خمینی (ره) پیروز شود. یادم است ما با جمعی روز ۱۳ بهمن ۱۳۴۱ خدمت امام (ره) رفتیم و گفتیم شاه توانسته کار خودش را پیش ببرد، اما حضرت امام (ره) فرمودند شاه نه راه پیش دارد و نه راه پس. در همان زمان امام (ره) تاکید فرمود ما باید  اول ایرانمان را اسلامی کنیم و بعد جهان را با اسلام آشنا نموده و برای ظهور آماده کنیم.
 
بادامچیان در پایان صحبت‌هایش از خاطرات سال‌های مبارزه و زندان در دوران ستم شاهی سخن گفت و به تبیین ریشه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.
 
در ادامه مراسم سردار دکتر لطفعلی بختیاری رییس دانشگاه علوم انتظامی امین به سخنرانی پرداخت. وی گفت: این ایام الله را مرهون دو عنصر صبر و شکر هستیم. صبر و پایداری انقلاب و شکر برای پیروزی انقلاب.
  
وی افزود: ما در دانشگاه علوم انتظامی مسئول امنیت کشور هستیم و اگر قرار بود انقلاب یک دستاورد داشته باشد امنیت فعلی جمهوری اسلامی ایران است و این جای شکرگزاری دارد. خوشبختانه در تمام مرزهایی که نا امنی وجود دارد نیروهای ما با مجاهدت خود و از جان گذشتگی آرامش را حکم‌فرما می‌کنند.
  
حجت الاسلام عباسپور رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی سخنران دیگر این مراسم بود. وی در ابتدا به نقل قولی از امام باقر(ع) پرداخت و گفت: این امام معصوم در مورد آینده پیش بینی کردند و فرمودند قومی را می‌بینم که از مشرق زمین قیام می‌کنند و دنبال حق هستند اگر حق به آنها داده نشد دوباره طلب حق می‌کنند ولی اگر در نهایت به حقشان نرسند شمشیرهایشان را برمی دارند و قیام می‌کنند.

حجت الاسلام عباسپور افزود: در آن زمان انقلاب ما را پیش بینی نکردند ولی یکی از این انقلاب‌ها انقلاب اسلامی بود که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد، ما پیروز نشدیم و امام خمینی (ره) تبعید شدند. پس از آن ملت علیه شاه قیام کردند برخاستند و شاه اعلام کرد ما حاضریم حکومت کنیم و با روحانیون هم باشیم. اما امام (ره) قبول نکردند و شاه سرنگون شد. بی شک تمام کشته شدگان در این راه شهید هستند و پای شهادت آنها را امام معصوم امضا می‌کند.

مرتضی طلایی دیگر سخنران این مراسم با تأکید بر ضرورت نگاه عمیق به تحولات اجتماعی و سیاسی اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای ایجاد یک نگاه عمیق به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. ما باید اندیشه‌های انقلاب اسلامی خود را تعمیق ببخشیم و تجزیه و تحلیل خود را قوی کنیم تا دچار بحران نشویم.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تاریخ اسلام نوعی پیوند داشته و اسلام به عنوان آخرین دین بشری بعثت پیامبر را به بشریت ارزانی داشته است و بعثت را می‌توان یک رویداد تاریخی بزرگ معرفی کرد. بعد از بعثت پیامبر (ص) می‌توانیم واقعه غدیر را معرفی کنیم؛ دستاوردهایی که غدیر داشته و سطح معرفت ما را بالا برده است. بعد از غدیر می‌توانیم به چرایی حادثه کربلا و قیام عاشورا و دستاوردهای آن اشاره کنیم و سپس به وظیفه خود در دوران غیبت منجی عالم بشریت بپردازیم. انقلاب اسلامی ما نیز در استمرار همین مسیر است.

آیین رونمایی از کتاب «نسیم بیداری» و تجلیل از رضا تقی آبادی مؤلف کتاب بخش دیگر این مراسم بود که با حضور سردار طلایی، سردار لطفعلی بختیاری، حجت الاسلام عباسپور، سعیدگلشناس معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، امیرحسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و جعفر حاجی کریم نظری مسئول انتشارات نظری، برگزار شد. کتاب «نسیم بیداری» درباره تفکرات انقلابی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و هم چنین تحولات انقلاب اسلامی بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ است.

تجلیل از دکتر طلایی و سردار لطفعلی بختیاری، اجرای موسیقی حماسی توسط گروه موزیک رزم نوازان نیروی انتظامی، اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه سرود دانش‌آموزی شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری و اجرای زنده نقاشی از تمثال امام خمینی (ره) توسط استاد اسماعیل حاجی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همایش «تا اوج افتخار؛ آیین تجلیل از فجر آفرینان انقلاب» به همت فرهنگسرای تهران و دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.
نظر شما