جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۵۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
در اختتامیه نخستین دوره مسابقات تهران کاپ مطرح شد
آیین اختتامیه نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ شب گذشته با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف در فرهنگسرای رسانه برگزار شد و در آن مسئولان سازمان فرهنگی هنری از آغاز به کار اولین مرکز بازی‌های رایانه‌ای پایتخت خبر دادند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ، که در چهار رشته در دهه فجر انقلاب اسلامی به میزبانی فرهنگسرای رسانه برگزار شد، شامگاه دوشنبه ۱۹ بهمن با حضور محمود صلاحی رئیس و حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، عابدینی دبیر ستاد برگزاری مسابقات و مسئولان انجمن بازی‌های رایانه‌ای و برگزیدگان رشته‌های مختلف به کار پایان داد. 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ناصری‌پور در سخنان خود با تشکر از دست اندر کاران و شرکت کنندگان گفت: بازی‌های رایانه‌ای جایگاه خود را، در جامعه ما به خصوص میان بانوان جوان پیدا کرده است و حجم عظیم مبادلات ریالی این بازی‌ها فقط در شهر تهران، از گستردگی دامنه مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای خبر می‌دهد. 

وی افزود: ۱۳۷ بازی رایانه‌ای در کشور میان جوانان وجود دارد که عموماً نمادهای غربی دارند که یکی از راه‌های نفوذ فرهنگی به کشورمان است. امیدواریم به همت مسئولان سایر نهادهای فرهنگی اولین مرکز بازی‌های رایانه‌ای شهر تهران را دایر کرده و لیگ شهر تهران را برای نوروز و تابستان ۱۳۹۵ تاسیس کنیم. 

اولین مرکز بازی‌های رایانه‌ای شهر تهران تاسیس می‌شود

امیدواریم سال‌های آینده شاهد برگزاری دوره‌های آتی باشیم
در ادامه محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیر این فضا بر زندگی حقیقی مردم گفت: فضای مجازی سطوح مختلفی از زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و به بخش لاینفک زندگی جوانان تبدیل شده است. 

صلاحی اضافه کرد: طبیعی است وقت مردم از زمان قدیم برای بازی‌ها صرف می‌شده و الان فقط فرم عوض شده و این بازی‌ها به شکل رایانه‌ای و در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه هر کشوری باید تلاش کند از تکنولوژی روز عقب نماند، گفت: البته این گام دوم است و قدم اول، این است که در حوزه فضای مجازی و در زمینه تکنولوژی تولید کننده باشیم. باید برنامه ریزی فضای مجازی داشته باشیم و مهم‌تر از آن، فعالیت‌هایمان استمرار داشته باشد و سال‌های آینده شاهد برگزاری دوره‌های آتی چنین مسابقاتی باشیم. 

مشاور شهردار تهران از حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برنامه‌های فرهنگی حوزه مجازی خبر داد و در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بانک انصار و تمامی شرکت کنندگان در اولین مسابقات تهران کاپ تشکر و قدردانی کرد. 

تهران کاپ برگزیدگان خود را شناخت
در پایان این مراسم، نفرات برگزیده هر رشته جوایز خود شامل ۲۰ میلیون ریال برای مقام اول، ۱۵ میلیون ریال برای مقام دوم و ۱۰ میلیون ریال برای مقام سوم هر رشته را دریافت کردند. در مسابقه بازی ایرانی ارتش‌های فرازمینی، شهاب اقبالی قهرمان شد و محمد کشاورزیان و فرهاد حاجیانی به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. 

اولین مرکز بازی‌های رایانه‌ای شهر تهران تاسیس می‌شود

در مسابقه رایانه‌ای فوتبال رشته کنسول؛ در بازی FIFA۲۰۱۶ کیارش شکوهی، آروین شایگان و مهران علیزاده به ترتیب اول تا سوم شدند و در بازی PES۲۰۱۶ نیز رضا نویخت موفق به کسب مقام اول شد و مسعود نظری و پدرام صفری دوم و سوم شدند. 

در رشته PC نیز ۶ نفر برگزیده هر دو بازی جوایز خود را دریافت کردند. پدرام پترنگ قهرمان مسابقات FIFA۲۰۱۶ شد و مهران محمدعلی‌زاده و آروین شایگان دوم و سوم شدند. در مسابقات PES۲۰۱۶ نیز فرشاد شاهسون به مقام اول رسید، حسن پاجانی نایب قهرمان شد و امیرحسین احمدی به مقام سوم رسید. 

در مسابقه آنلاین گلدن کاپ هم بعد از انجام بیش از ۳۰ هزار بازی، محسن روشندل، محسن جلیل‌نژاد و علی جلالی موفق شدند با غلبه بر حریفان خود، نفرات اول تا سوم این مسابقات شوند. 

نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از دوازدهم بهمن در فرهنگسرای رسانه آغاز به کار کرده بود و طی آن بیش از ۸ هزار نفر در چهار رشته به رقابت پرداختند.
مطالب مرتبط
نظر شما