جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۵۷۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به همت سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر انجام شد
رئیس ستاد دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای نزدیک به ۶۰۰ ویژه‌برنامه موفقیت آمیز در یوم الله دهه فجر و استقبال نزدیک به ۲ میلیون مخاطب از آن خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس ستاد ویژه برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌هایی که به مناسبت گرامیداشت سی‌وهفتمین پیروزی انقلاب اسلامی از سوی سازمان برگزار شد، گفت: امسال از روز ۱۲ بهمن با همکاری مدیران مناطق و با هدایت و راهبری ستاد سازمان برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر شهر تهران اجرا شد.  این برنامه‌ها طی ۱۰ روز دهه فجر مداومت داشت و با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد. 

اجرای ۶۰۰ ویژه برنامه با ۲ میلیون مخاطب///

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های این دوره نزدیک به بیست نهاد و سازمان مختلف با سازمان فرهنگی هنری همکاری داشتند، ادامه داد: سازمان نزدیک به ۶۰۰ ویژه‌برنامه را به مناسبت دهه فجر در مناطق ۲۲گانه تهران به صورت ستادی و منطقه‌ای برگزار کرد و با ارزیابی که از سوی ستاد دهه فجر انجام شد، از برنامه‌های مناطق و ستادی سازمان، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر استقبال کردند که این تعداد در نوع خود کم نظیر و بیانگر موفقیت سازمان در این عرصه است.

ناصری‌پور همچنین در اشاره به تعداد برنامه‌های متفاوتی که به اجرا درآمد، گفت: به طورکلی۵۷۱ برنامه در این مدت اجرا شد که شامل ۲۰ نشست، ۹۲ ایستگاه، ۵۲ مسابقه، ۸۸ مراسم، ۷۹ نمایشگاه، ۲ اجرای موسیقی، ۴۱ نمایش، ۴۶کارگاه، ۲۲ دیدار و گردشگری، ۵۱ جشنواره و ۷۷ مورد کارهای ترکیبی بود.

رئیس ستاد دهه فجر افزود: روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۶ بهمن جزو روزهای پر اجرای ما در این مدت بود. در روز ۱۶ بهمن و اجرای جشنواره «روز خانواده» در پنج نقطه پایتخت با برپایی غرفه‌های متعدد، جشن بادبادک‌ها، نمایش‌های ویژه کودکان، برپایی دیوارهای شعارنویسی انقلاب، مسابقه کارت پستال، اجرای موسیقی و سرودهای ایرانی و ملی، بازی‌های بومی و محلی، با حضور چشمگیر خانواده‌ها در جشنواره  شاهد بودیم. به علاوه در روز راهپیمایی شکوه‌مند ۲۲ بهمن نیز با برپایی هفت غرفه در مسیر راهپیمایی برنامه‌های پرباری با عنوان «ایران ما انقلاب ما» و شعار «اجازه نفوذ نمی‌دهیم» به اجرا درآمد. 

وی درباره برنامه‌هایی که نسبت به سایر برنامه‌ها از اجرای بیشتر و استقبال بالاتری برخوردار بود، بیان کرد: مشاوره رایگان حقوقی و قضایی در فرهنگسراهای پایتخت هر روز به مدت ۲ ساعت با هدف توسعه فرهنگ حقوقی و قضایی در بین شهروندان، کاهش جرائم و پرونده‌های قضایی و جلوگیری از سرگردانی مردم، از سوی سازمان فرهنگی هنری با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان بسیج حقوقدانان کشور با هزار و ۳۴۶ اجرا در دهه فجر برگزار شد.

ناصری‌پور در معرفی یکی دیگر از برنامه‌ها که توانست مخاطبان بسیاری را به سوی خود جلب کند، گفت: سلسله نشست‌های موضوعی گفتمان منشور معنوی انقلاب اسلامی با موضوع وصیت‌نامه شهدا که در ادامه ویژه‌برنامه «هم‌ عهدی با شهدا» راه‌اندازی شد در این روزها کار خود را آغاز کرد و با ۸۷ اجرا مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرد، البته این برنامه تا پایان سال در مراکز فرهنگی هنری پایتخت میزبان شهروندان است؛ در این دوره شهروندان ضمن آشنایی با شهیدان انقلاب اسلامی با آن‌ها هم‌عهد می‌شوند.
 
وی با اشاره به عنوان‌ برنامه‌های غبار روبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن، مسابقات عکس و کتابخوانی، پاسداشت شهدای جهادی، جشنواره کانون‌ها و جشنواره خانه‌های فرهنگ، جشنواره طلوع برای کارکنان سازمان بیان کرد: همه این برنامه‌ها با محوریت معرفی آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شد و تلاش سازمان براین بود تا برنامه‌ها با مشارکت بالای شهروندان و کانون‌های مردمی برگزار شود.
  
سرپرست معاونت فرهنگی با اشاره به استقبال از بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ همزمان با دهه فجر تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای جایگاه خود را، در جامعه ما به خصوص میان جوانان پیدا کرده است و حجم عظیم مبادلات ریالی این بازی‌ها از گستردگی دامنه مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای خبر می‌دهد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موفق شد نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ را به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از دوازدهم بهمن در فرهنگسرای رسانه برگزار کند که طی آن بیش از ۸ هزار نفر در چهار رشته به رقابت پرداختند. 

رئیس ستاد ویژه‌برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: امیدواریم در ادامه راه و با بررسی و تحلیل برنامه‌های اجرا شده و استفاده از نظرات مخاطبان و صاحب‌نظران بتوانیم در سال‌های آینده و دیگر مناسبت‌های انقلابی و فرهنگی بیش ازپیش تاثیرگذار باشیم و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان تهران ارائه کنیم.
نظر شما