جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۶
کد خبر: ۸۵۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
صلاحی در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات:
رئيس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات گفت: زیربنای همه امور فرهنگ است و رسالت سازمان فرهنگی هنری عرضه این محتوای فرهنگی در قالب جلوه‌های هنری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان، جمعی از مدیران و معاونان سازمان و کارکنان فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد. 
 
محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به نقش جوانان در جامعه گفت: جوانان ما از رویش‌های انقلاب هستند که این جوانان منشا خیرات و برکات زیادی هستند. حقیقتا جوانان خوبی در کشور داریم. بیشترین دغدغه جوانان را امام داشت. امام در سن ۸۴ سالگی اعتمادش به جوانان بود. در آن زمان فرمانده لشکر‌ها همه جوانانی ۲۲-۲۳ ساله بودند. جوانانی که به خوبی توانستند جلوی ارتش کارکشته عراق بایستند. 
  
وی با اشاره به معارفه روح الله عابدینی‌یگانه به عنوان رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات، و قدردانی از رییس پیشین این فرهنگسرا، مهدی وکیل‌پور بیان کرد: امیدوارم آقای عابدینی که از نیروهای جوان است بتواند موضوعات و مسائل فرهنگی را در این فرهنگسرا به خوبی پیش ببرد. موضوع فرهنگ موضوعی است که همواره دغدغه اصلی من بوده و همیشه موضوع اصلی کشور فرهنگ و جوانان بوده است. اما اکنون این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی مرتفع شود ریشه آن را باید در فرهنگ جست. مقام معظم رهبری نیز توانست خودباوری را در مسئله هسته‌ای برای جوانان به وجود بیاورد. اما هنوز برخی این باور را ندارند که مردم کشور توانایی تولید را دارند. بدین ترتیب با واردات بی‌وریه باعث کاهش تولیدات در کشور می‌شوند. 
 
ریشه حل مشکلات در فرهنگ است

وی افزود: مسئولان باید در زمینه تولید ملی به خودباوری برسند. به خاطر دارم اول انقلاب که جمعیت ایران ۳۶ میلیون بود، نصف پزشکان ما هندی بودند اما انقلاب اسلامی تصمیم گرفت پزشک تربیت کند که اکنون شاهد حضور تعداد زیادی پزشک درجه یک در کشورمان هستیم. در واقع هرکجا اراده کردیم و تصمیم گرفتیم به موفقیت رسیدیم. فرهنگ خودباوری و خوداتکایی باید به وجود بیاید و فرهنگ مقوله‌ای است که زیر بنای همه امور است. 
   
صلاحی در اشاره به نقش فرهنگ در پیشبرد هدف‌های جامعه اسلامی گفت: زیربنای همه امور فرهنگ است و رسالت سازمان فرهنگی هنری عرضه محتوای فرهنگی در قالب جلوه‌های هنری است. همانطور که دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری نیز همیشه فرهنگ است، باید دانست که هر رخنه و ضربه‌ای از طریق فرهنگ امکان ورود دارد و استحکام و تقویت امور از طریق فرهنگ انجام می‌شود. 
  
پس از صلاحی روح الله عابدینی یگانه پشت تریبون رفت و در سخنانی کوتاه گفت: من از این انتخاب کمال تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم ماموریت‌های تعریف شده را تحقق ببخشم. در واقع موضوع فناوری اطلاعات بستر اصلی انتقال فرهنگ در جوامع پیشرفته است و امیدوارم ما نیز بتوانیم این مسئله را به خوبی پیش ببریم.
مطالب مرتبط
نظر شما