جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۵۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
نمایشگاه گروهی شکسته‌نویسان گیلان با حضور مجتبی ملک‌زاده استاد بزرگ نستعلیق ایران دیروز در فرهنگسرای خاوران افتتاح شد و به مدت یک هفته در تالار شماره یک فرهنگسرای خاوران دایر است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گروهی جمعی از شکسته‌نویسان استان گیلان با حضور استادان انجمن خوشنویسان، حمید عجمی مبدع خط معلی، مجتبی سبزه از استادان به‌نام نستعلیق دیروز در فرهنگسرای خاوران گشایش یافت.
 
در این نمایشگاه ۶۰ اثر از هنرمندان شکسته‌نویس گیلان شعبه آستانه اشرفیه به نام‌های حسن بیدخام - محمدرضا صادق نیا - زهرا فخر - پوریا بخشی - سعید پورشعبان - محمدرضا اسمعیل دوست - محدثه بزرگ نیا - فرشته باقری - سارا اسماعیل‌زاده - صاحبه اسماعیل‌پور - ثریا محمدی - ذکیه خوش جهان - آمنه گلشنی و وحید شمس نصرتی به نمایش در آمده است. 
 
مجتبی ملک‌زاده که در این نمایشگاه سه اثر ارائه داده، در ۲۰ مرداد ۱۳۳۹ در محله باغ نشاط کرمان متولد شده است از سال ۱۳۵۶ خوشنویسی را شروع کرده و در سال ۱۳۵۹ با حضور در شیراز خوشنویسی را نزد استاد حمید دیرین دنبال کرد و در سال ۱۳۶۱درجه ممتاز را با موفقیت به پایان رساند. 
 
وی از سال ۱۳۶۳شروع به شکسته‌نویسی کرد و سال ۱۳۶۴چهارده قطعه خط شکسته از سید علی اکبر گلستانه در مرقعات خط، معلم و الگوی او شد و بار‌ها و بار‌ها به نقل و نظیرنویسی آن پرداخت. سال ۱۳۶۳ نخستین نمایشگاه انفرادی خط شکسته را همزمان با کنگره بزرگداشت حافظ در شیراز برپا کرد. 
 
این نمایشگاه تا ۷ اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن به نشانی خیابان خاوران، بالا‌تر از سه راه هاشم آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
نظر شما