شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۸
کد خبر: ۸۵۸۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
شاعران کتاب‌های درسی به فرهنگسرای خاتم می آیند
کانون ادبی باز باران ویژه برنامه هم‌نشینی شاعران کتاب‌های درسی با کودکان را با حضور افسانه شعبان نزاد، ناصر کشاورز، کبری هاشمی و اسدالله شعبانی برگزار می‌کند.
افسانه شعبان‌نژاد و ناصر کشاورز میهمان برنامه «باز باران»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کانون ادبی باز باران در سلسله نشست‌های خود بنا دارد تا کودکان و نوجوانان را با شاعران کتاب‌های درسی آشنا کند. 

در این ویژه برنامه دانش آموزان اشعار شاعران میهمان را که از قبل حفظ کرده‌اند در حضور آنان بازخوانی می‌کنند و شاعران کتاب‌های درسی نیز از تجربه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه شعرو ادبیات کودکان سخن می‌گویند. 

ویژه برنامه باز باران از هشتم تا یازدهم اسفند برگزار می‌شود و شاعران کتاب‌های درسی، افسانه شعبان نژاد، ناصر کشاورز، کبری هاشمی و اسدالله شعبانی در آن حضور می‌یابند. 

ناصر کشاورز شعر کودک را با همکاری مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد. این شاعر کودک و نوجوان فعالیت در ادبیات، به ویژه در بخش شعر کودک و نوجوان را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد. از وی به عنوان یکی از شاعران نوگرا و صاحب سبک در شعر کودک و نوجوان نام می‌برند. اولین شعر او در سال ۱۳۶۲ چاپ شد و کشاورز اولین کتاب خود را سال ۱۳۶۵ منتشر کرد. از او تاکنون حدود ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان منتشر شده است. کشاورز مجموعه «کلیله و دمنه» را هم به شعر در آورده است. 

شعر «عروسی» در فارسی پایه اول، شعر «ستاره» در فارسی بخوانیم پایه دوم و شعرهای «پدربزرگ» و «آسمان زمین آب» در فارسی سوم از آثار وی برای بررسی و قرائت در برنامه باز باران انتخاب شده است. 

کبری هاشمی نیز آموزگار، نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک، از مؤلفان کتاب‌های درسی است. وی تاکنون نزدیک به بیست جلد کتاب شعر، داستان و نمایشنامه تألیف کرده است. هاشمی با مجلات رشد نیز همکاری داشته است. وی شاعر شعرهای «جشن بهمن» در فارسی پایه اول و «خانه عزیز من» در فارسی بخوانیم پایه سوم است. 

اسدالله شعبانی در سال ۱۳۳۷ در همدان در حوالی الوند آنجا که کردستان و همدان به هم پیوند می‌خورند، به دنیا آمد. از کودکی برای معاش کار کرد. سال ۱۳۵۷ دیپلم گرفت و به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آمد و پس از آن به سرودن و نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخت. شعبانی در حال حاضر کارشناس شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر نشر توکا می‌باشد.

از افسانه شعبان‌نژاد نیز تاکنون حدود ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان برای کودک و نوجوان منتشر شده است. سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز و عضویت در شورای شعر کیهان بچه‌ها از مسئولیت‌های قبلی او بوده است. شعبان‌نژاد در سال ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان، بود. 

ویژه برنامه باز باران در تاریخ‌های ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ اسفند هر روز از ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولیعصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما