جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۶
کد خبر: ۸۶۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با شرکت در طرح کاشت «نهال هم عهدی شهروندان تهرانی» در بوستان ایثار گفت: من با شهید یونس کرامتی قره شیران هم عهد شدم و پلاک این شهید را به دسته کلید خود آویزان کرده‌ام و صدای برخورد پلاک با بقیه کلید‌ها به من هشدار می‌دهد که حواست باشد که با چه کسی هم عهد شدی، در کسب و کارت، زندگیت، رفتار و در حقیقت طرح هم عهدی با شهدا مدام این موارد را گوش‌زد می‌کند.
با رشد این نهال ها نظام جمهوری اسلامی هم رشد می‌کند
اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به سر می‌بریم و از طرفی این سنت حسنه که از سنت پیامبران است در کشور ما ترویج داده شده و مقام معظم رهبری خودشان در این مراسم شرکت می‌کنند و دیگران را نیز تشویق می‌کنند، من هم به عنوان عضوی از این جامعه حضور در این مراسم را وظیفه خود دانستم. 
 
وی افزود: همینطور که این شهدای ما درخت انقلاب را آبیاری کردند و به بار و بر نشاندند ماهم به یاد این عزیزان و بزرگواران با حضور مردم و مسولان و همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این نهال را کاشتیم. این یک نوع هم عهدی با شهداست که ما یادشان را سبز نگه داریم و یادمان نرود همینطور که این درختان رشد می‌کنند، به بار می‌نشینند و بزرگ می‌شوند، نظام ما هم از این هم عهدی با شهدا به بار و بر می‌نشیند و رشد می‌کند. 
 
شاکری بیان کرد: امیدوارم این سنت حسنه به همین منوال رشد پیدا کند و با توجه به مشکلاتی که در زمینه زیست محیطی داریم، این فعالیت مردم علاوه بر اینکه به لحاظ معنوی زندگی آن‌ها را بهبود می‌دهد به لحاظ فیزیکی نیز بهبود دهد. 
 
وی همچنین از این اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر کرد و گفت: خوشحالم که این سازمان هر اقدام خوب و پسندیده‌ای را به این طرح نسبت می‌دهد و هر روز این طرح هم عهدی را گسترش می‌دهد. 

 اقبال شاکری با کاشت یک نهال با یاد شهید محمد ملکلو گفت: من در فاز اول این طرح برای اولین بار با یک شهید به نام یونس کرامتی قره شیران هم عهد شدم هرچند ما برای اولین بار در دفاع مقدس با این عزیزان هم عهد شده بودیم و در حال حاضر با این کار فقط می‌خواهیم عهدمان را تجدید کنیم. 

وی افزود: من پلاک این شهید عزیز را به دسته کلید خود آویزان کرده‌ام و هر وقت در حال حرکت هستم این پلاک به خاطر برخورد با بقیه کلید‌ها صدا می‌کند و به من هشدار می‌دهد که حواست باشد با چه کسی هم عهد شدی، در کسب و کارت، زندگیت، رفتار، انجام وظایت و... در حقیقت طرح هم عهدی با شهدا مدام این موارد را گوش‌زد می‌کند.
نظر شما