شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۸۶۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
محمد اردلانی دبیر ششمین جشنواره بین المللی پوستر و گرافیک خلیج فارس توضیحاتی درباره برگزاری این دوره از جشنواره ارائه کرد و از تمام کسانی که امکان شرکت در جشنواره را دارند، خواست تا به منظور ارائه آثار با کیفیت در آن حضور بیابند.
ارتقای کمی و کیفی در ششمین دوره از جشنواره بین المللی پوستر و گرافیک خلیج فارسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از اسفندماه سال ۹۴ از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری «پایگاه خلیج فارس» ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر و گرافیک خلیج فارس فراخوان داد تا در اردیبهشت ماه سال ۹۵ آثار برگزیده به نمایش در بیاید.

محمد اردلانی دبیر جشنواره بین المللی پوستر و گرافیک خلیج فارس درباره این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره از سال ۸۶ کار خود را آغاز کرده و تاکنون در قالب جشنواره و گاهی همراه با کارگاه و برپایی نمایشگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت جشنواره، همیشه در تلاش بودیم تا یک روال منسجم و مداوم را پی گیری کنیم و در عین حال سطح کیفی برگزاری آن را هم بالا ببریم. با توجه به همین روند که پی گرفتیم در انتخاب هیئت داوران نیز دقت بیشتری به خرج دادیم و قدم‌های موثری برداشتیم. برای هیئت انتخاب و هیئت داوری دو گروه ایرانی و خارجی را در نظر گرفتیم. استادان گرافیک خارج از کشور از تمامی قاره‌های سراسر جهان به این جشنواره دعوت شده‌اند.

عضو رسمی انجمن صنفی گرافیک ایران درباره شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره گفت: از آنجا که هنوز مدت زمان ارسال آثار به اتمام نرسیده، نمی‌توان درباره تعداد آثار ارسالی و شرکت کنندگان اطلاعات دقیقی داد. اما باعث افتخار ما بوده که هر ساله از سراسر جهان شرکت کنندگانی داشته‌ایم.

طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر کارگاهی در راستای همین جشنواره با حضور علاقه‌مندانی که پیش از این تعدادی از آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند، برگزار خواهد شد، اردلانی در این خصوص افزود: این کارگاه برای ارتقای سطح کمی و ارتقای سطح کیفی آثار هنرجویانی که دوست دارند در جشنواره کار ارائه دهند، برگزار می‌شود تا با همکاری استادان کارشان کیفیت لازم را کسب کرده و به استاندارد مطلوب برسد. حداکثر تعداد کسانی که در این کارگاه شرکت می‌کنند ۲۰ نفر خواهد بود که از سراسر شهرهای جنوبی تا شمالی ایران هستند.

این طراح گرافیک در پایان گفت: امیدوارم این دوره از جشنواره بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد و نتیجه‌های خوبی کسب کند. من همچنین از کسانی که قابلیت ارسال آثار به این جشنواره را دارند تقاضا دارم که با حضور خود به حامیان این جشنواره و ارائه آثاری مطلوب در سراسر جهان کمک کنند.

فراخوان ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج‌فارس اسفندماه ۹۴ منتشر شد و هنرمندان برای دریافت جوایز ۹۰ میلیون ریالی این جشنواره تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۹۱۹۹۱۶۷۸۲۲ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما