جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۳
کد خبر: ۸۶۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) همراه با نمایش آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در کتابخانه و موزه ملک برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم تا سنت وقف را در جامعه احیا کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در جشن میلاد حضرت علی(ع) در کتابخانه‌ و موزه ملی ملک با تبریک روز پدر تصریح کرد: حضرت علی(ع) شخصیتی است که بشریت، مسلمانان و حتی شیعیان هیچکدام آن طور که باید قدرش را ندانسته‌اند و هنوز او را به معنای واقعی نشناخته‌اند. البته کتاب‌های زیادی برای امام علی(ع) نوشته‌ شده است. شخصیت‌های برجسته‌ مسیحی مانند جرج جرداق و جبران خلیل جبران پژوهش‌ها و کتاب‌های ارزشمندی درباره امیر مومنان به نگارش درآورده‌اند که خود گویای شخصیت والای ایشان در میان جهانیان است.  ولی همچنان فاصله زیادی تا شناخت امام علی(ع) وجود دارد.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج حسین ملک و تاکید بر اهمیت موضوع وقف گفت: هیچ مالی در دنیا سرانجامش مانند وقف نیست. شیرین‌ترین مال سرانجامش وقف است. وقف برای مسجد، ایتام، دانشگاه و ... .
وی با ارزشمند خواندن وقف برای هنر و دانش تصریح کرد: مرحوم ملک با بنیانگذاری این موزه و کتاب‌هایی که جمع‌آوری کرده گنجینه‌ای را تدارک دیده که سال‌های سال پذیرای علاقه‌مندان است و امروز مرحوم ملک به واسطه خدماتش همچنان زنده است.
صلاحی با اشاره به مدیریت مرحوم ملک و وقف‌نامه‌هایی که نوشته بیان کرد: نوشته‌های ایشان قابلیت تدریس در رشته‌های هنر و مدیریت دارد و باید روی آن تحقیق کرد. مرحوم ملک هرچه در طول حیات داشت را وقف کرد و امروز با مدیریتی که وی داشته این وقف‌ها اثرگذاری چشمگیری بر جامعه دارد. 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: باید سنت وقف را در جامعه احیا کنیم. وقف در همه فرهنگ‌ها وجود دارد. هر شخص می‌تواند با وقف حتی یک کتاب در این کار مشارکت کند. باید این سخنان را در بین آشنایان و دوستان نشر دهیم تا این سنت پسندیده تقویت شود.

ویژه‌برنامه میلاد حضرت علی(ع) با حضور محمدمجتبی حسینی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل کتابخانه و موزه ملی ملک، محمود صلاحی رئیس و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فضای باز کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد. این برنامه با نمایش آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، اجراهای سنتی و شعرخوانی برای حضرت علی(ع) برگزار شد.

مطالب مرتبط
نظر شما