جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۸۶۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
کانون نقاشان پشت شیشه‌ای یکی از کانون‌های فعالی است که چند ماهی است در فرهنگسرای امید شروع به کار کرده تا با حضور یکی از استادان برجسته این حوزه، از به انزوا کشیده شدن این هنر جلوگیری کند.
شیوا زیودار در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اشاره به اینکه کانون نقاشان پشت شیشه‌ای فرهنگسرای امید از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: نقاشی پشت شیشه‌ای حس و حالی متفاوت را القا می‌کند و حال و هوای خیال نگارانه دارد. 

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای آبی تنها جایی است که این کانون را دارد، افزود: این کانون معمولا هر پانزده روز یکبار در روزهای دوشنبه با حضور استاد مرتضی آقا قاسمی برگزار می‌شود. او در دوران کودکی شاگرد قوللر آقاسی بوده است و کار‌هایش با گرایش نقاشی مکتب قهوه خانه‌ای است. 

احیای هنری فراموش شده در نگارخانه آبی
 
زیودار در خصوص ویژگی‌های هنر نقاشی پشت شیشه‌ای ادامه داد: این هنر تقریبا رو به فراموشی رفته و حدود ۳-۴ سالی می‌شود که توجه بیشتری نسبت به آن صورت گرفته است. نقاشی پشت شیشه ای تفاوت بسیاری با هنر ویترای دارد و اکثر نقاشان پشت شیشه‌ای کسانی بودند که در فقر فوت کردند، با این حال دلسوزانه در راه این هنر تلاش کرده‌اند. امروزه این هنر می‌تواند در دکوراتیو استفاده شود و تحول بزرگی را ایجاد کند.
 
احیای هنری فراموش شده در نگارخانه آبی / فعلا بی عکس

مسئول نگارخانه آبی با اشاره به اینکه در این کانون مباحث عملی و تئوری مطرح می‌شود و آشنایی با تاریخچه این هنر و هنرمندان نقاش پشت شیشه صورت می‌گیرد، در خصوص شرایط ثبت نام افراد در این کارگاه بیان کرد: اکثر کسانی که در این کانون عضو هستند، هنرمند بوده و لیسانس هنر دارند اما چون این شاخه هنری خیال نگاری است افراد مبتدی و تازه کار هم می‌توانند خودشان را با کلاس‌ها وفق بدهند و پیشرفت کنند.

علاقه‏‌مندان برای حضور در این کانون می‌‏توانند به نشانی میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۰۳۸۴۲ تماس بگیرند.
نظر شما