جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۶۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
فرهنگسرای ارسباران برگزار می کند؛
یادمان هشتاد وچهارمین سال تولد «فرامرز پایور» جمعه ۱۷اردیبهشت ساعت ۱۹ با حضور پیشکسوتان وهنرمندان موسیقی درفرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
یادمان هشتاد و چهارمین سال تولد «فرامرز پایور»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این یادمان با اجرای آثار فرامرز پایور با دو نوازی سنتور و تمبک با هنرمندی سیاوش آریا منش و سعید حسین‌پور، وحید تهرانی آزاد، بهزاد حاجی حسینی و  تکنوازی سنتور پیمان آذر مینا برگزار می شود.
 پخش کلیپ و سخنرانی پیشکسوتان موسیقی درباره این هنرمند فقید بخش دیگر این برنامه است.
 
فرامرز پایور ۲۱ بهمن سال ۱۳۱۱ در تهران متولدشد. وی در سن ۱۷ سالگی آموزش موسیقی را نزد  ابوالحسن صبا آغاز کرد و ظرف مدت ۶ سال ردیف موسیقی را فراگرفت. سال ۱۳۴۱ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و موفق به کسب دانشنامه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج شد.
 پایور نزد هنرمندانی چون عبداله دوامی، موسی معروفی، نور علی خان برومند به فراگیری ردیف درویش خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت و هارمونی و کمپوزیسیون را در کلاس استاد امانوئل ملیک اصلانیان آموخت. 

علاقه‌مندان برای حضور دراین برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. 
نظر شما