پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۱
کد خبر: ۸۶۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
نمایشگاه «نگار من» آثار استادان خوشنویسی به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در فرهنگ سرای اندیشه افتتاح شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش نمایشگاه «نگار من» آثار استادان خوشنویسی بنام و برجسته در فرهنگ سرای اندیشه و با حضور علاقمندان به هنر خوشنویسی برگزار شد. 
 
در این مراسم که با افتتاح کانون خط و اندیشه فرهنگسرای اندیشه همراه بود، عباس اخوین، کیخسرو خروش، عبدالصمد صمدی، ناصر جواهر‌پور، هادی حاج آقا جانی، ناصر نوروزی منش، علی تن، احمد شفیعی‌ها، کاوه تیموری و بشری گلبخش حضور داشتند. 
 
در افتتاحیه نمایشگاه «نگار من» استاد ناصر جواهر‌پور احیاگر خط ناخنی، با اشاره به متبرک بودن این نمایشگاه به اسماء پیامبر اسلام (ص) گفت: تلاش کردیم این نمایشگاه پر بار برگزار شود و تابلوهایی که در معرض دید قرار می‌گیرد مرتبط با موضوع مبعث و پیامبر مکرم اسلام باشد. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم در آینده شاهد برپایی و گردهم آیی بیشتر هنرمندان خوشنویسی در این فرهنگ سرا و فرهنگ سراهای پایتخت باشیم تا مردم هر چه بیشتر با هنر خوشنویسی که در وجود هر ایرانی نهفته است آشنا شوند. 
 
همچنین استاد هنر خوشنویسی کاوه تیموری نیز با تبریک عید مبعث و تشکر و قدردانی از زحمات استاد جواهر‌پور و مدیریت فرهنگ سرای اندیشه در برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که امروز شاهد آن هستیم و حول محور نام حضرت محمد (ص) شکل گرفته حاصل تلاش هنرمندانی است که از سرمایه‌های ملی و هنری کشور هستند و باید در تکریم آن‌ها اهتمام ورزید و آثار فاخر آن‌ها را برای عموم گسترده به نمایش گذاشت. 
  
وی ادامه داد: جامعه‌ای که دارای خط است، در زمان و مکان خودش را شناسایی می‌کند و اگر ما امروز با شعر حافظ ارتباط دلی و قلبی برقرار می‌کنیم به دلیل نوشتار زیبای خوشنویسی آن است. هنر خوشنویسی علاوه بر انتقال پیام دارای بار زیبایی‌شناسی می‌باشد که جریان‌های خاموش خوشنویسی را نمی‌توان از آن کنار نهاد. ارج نهادن به خوشنویسی، سرمایه عشق لازم دارد. هنرمند خوشنویس می‌داند که باید به همه سلیقه‌های خوشنویسی احترام بگذارد زیرا هنر خوشنویسی مانند گلستان به تنوع زیبا‌تر می‌شود نه با یکنواختی. 
 
در ادامه سجاد نوروزی مدیریت فرهنگسرای اندیشه نیز ضمن قدردانی از هنرمندان خوشنویس در نمایشگاه «نگار من»، اظهار داشت: فارغ از دسته بندی‌های نامبارکی که در هنر وجود دارد قصد ما در برپایی چنین نمایشگاهی، حفظ آثار هنری و عمل به وظیفه اصلی و بنیادین ما در اکرام هنرمندی و حفظ آثار آنهاست. 
 
وی افزود: ارج نهادن به خدمات یک خوشنویس کاری است که سرمایه عشق لازم دارد. ما دارای میراث هنری با ارزشی هستیم که اگر جای دیگری در دنیا دارای چنین پیشینه‌ای بودند قطعا بیشتر از ما به آن اهمیت می‌دادند. امیدوارم برپایی اچنین نمایشگاه‌هایی فتح باب مبارک برای اهالی هنر باشد و استمرار پیدا کند.
نظر شما