پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۰
کد خبر: ۸۶۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
ششمین جشنواره اقوام ایران با حضور نمایندگانی از ۲۴ استان کشور تا چهارم خرداد ماه سال جاری در فرهنگسرای بهمن برپا است.
جشنواره اقوام ایرانی در فرهنگسرای بهمنبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این جشنواره فرهنگی و هنری انواع سوغات و صنایع دستی استان‌های مختلف در۸۰ غرفه از تولید به مصرف عرضه شده و شرکت کنندگان در این جشنواره بخش‌هایی از فرهنگ‌ها و سنت‌های شهر و دیار خود را به صورت چهره به چهره به بازدید کنندگان معرفی می‌کنند.
 
اجرای زنده گروه‌های هنری و موسیقی محلی کردستان، خراسان، بوشهر، عاشیق‌های آذربایجان، کرمانج، ایل قشقائی و گیلان به منظور معرفی موسیقی اصیل و محلی این استان‌ها از دیگر بخش‌های ششمین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری اقوام ایرانی است.
 
همچینین شهروندان تهرانی با حضور در نخستین فرهنگسرای پایتخت می‌توانند از نزدیک با نحوه طبخ انواع غذاهای محلی و سنتی استان‌های مختلف کشور آشنا شده و از طعم لذیذ آن در کنار خانواده و در فضایی شاد و دل انگیز بهره‌مند می‌شوند. 

 انواع فرش و تابلو فرش دستی، گلیم، جاجیم، پوشاک، لوازم آشپزخانه، غذاهای سنتی، انواع ترشی و شیرینی جات، وسایل زینتی، دکوراسیون و غذاهای محلی با قیمت‌های مصوب در غرفه‌های این جشنواره به علاقه مندان عرضه می‌شود. 

علاقه مندان برای بازدید از ششمین جشنواره فرهنگی هنری استان‌های کشور می‌توانند تا تاریخ چهارم خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۲۳ به فرهنگسرای بهمن، واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۵۵۰۵۸۸۹۲ تماس بگیرند.
نظر شما