جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۸۷۰۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
قطب‌الدین صادقی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون که مهمان فرهنگسرای سرو در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر بود از دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در پردیس ملت دیدن کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قطب‌الدین صادقی یکی از چهره‌های برجسته‌ای بود که یکشنبه دوم خردادماه از نمایشگاه فرهنگ و هنر بازدید کرد. او درباره رسالت نمایشگاه گفت: به نظر من اینطور نمایشگاه‌ها باید محلی برای آشنایی مردم با فرهنگ و هنر باشد، چیزی که فرانسوی‌ها به آن می‌گویند حساس کردن افکار عمومی؛ شما با این کارها حساسیت و اهمیت چنین اقدامات فرهنگی‌ای را به مردم یادآوری می‌کنید. این وجه از نمایشگاه خیلی مهم است که باید نسبت به مردم متعهد باشد. 

وی اضافه کرد: باید مردم را هر چه بیشتر با فرهنگ و هنر آشنا کنیم و ضرورت یک جامعه پاکیزه از لحاظ روح و روان، این آشنایی است. این باعث می‌شود من به عنوان یک موجود اجتماعی تلاش کنم در سطح یک ابرشهری که پایتخت یک کشور باستانی است زندگی کنم، نه در حد یک روستای دورافتاده و ناشناخته. مردم کم کم باید این را درک کنند.

صادقی با بیان اینکه در کارهای هنری می‌توان پیام‌های مهمی انتقال داد، عنوان کرد: آنچه که ما کم داریم، تعلیم مستقیم و موعظه نیست. من پدرم را خیلی دوست داشتم، اما وقتی نصیحتم می‌کرد، بدترین لحظه عمرم بود. انسان دوست ندارد نصیحت بشنود و احساس می‌کند طرف خودش را بالا گرفته. شما نگاه کنید می‌شود با رمان‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترها بهترین پیام‌ها را منتقل کرد و به کسی بر نمی‌خورد. شکسپیر در لیرشاه می‌گوید خودشیفتگی برای قدرت بد است. اگر تو خودشیفته باشی، حتی دخترهایت را نمی‌شناسی چه برسد به مردم؛ شکسپیر در این نمایشنامه به شکل غیرمستقیم به مردم، حکومت و... درس‌های بزرگی می‌دهد که هنوز برای ما قابل استفاده است. می‌شود تعلیمات فرهنگی را از طریق هنر به مردم منتقل کرد و حرف مستقیم کارساز نیست.  

نظر شما