جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۸۷۰۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
فیلم «پدر عود ایران » ساخته شهرام میر سراجی با موضوع زندگی‌نامه هنری استاد منصورنریمان ۸ خرداد ساعت ۱۸ با حضور هنرمندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده می‌شود.
نمایش فیلم «پدر عود ایران» در ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ساخت این فیلم طی سال‌های ۱۳۸۹تا ۱۳۹۰ به طول انجامید.

میر سراجی دانش‌آموخته رشته موسیقی دانشگاه تهران و نوازنده ساز عود است. وی مستندی به نام «گفت‌وگوی دل» با موضوع «استاد حسین دهلوی» ساخته و چند فیلم دیگر از استادان موسیقی را در دست‌ساخت دارد.
 
اسکندر ابراهیمی زنجانی (منصور نریمان) سال ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. پدرش سازهای (سه‌تار، تار، نی) را به خوبی می‌نواخت و از همان کودکی منصور را با ردیف و گوشه‌های موسیقی ایرانی آشنا کرد و نواختن سه‌تار را به او آموخت.
 
این نوازنده سال‌ها در کنار استادانی چون جلیل شهناز، فرهنگ شریف، پرویز یاحقی و دیگر تک‌نوازان به فعالیت در رادیو مشغول بود.
 
«شیوه بربط نوازی»، ۴۲ قطعه برای عود و ردیف موسیقی ایرانی برای بربط از تالیفات این استاد عود است.
  
نریمان در برنامه «بشنو از نی» به سرپرستی و تهیه‌کنندگی بهمن بوستان حضور داشت و سال‌ها در هنرستان عالی موسیقی ملی و دانشکده موسیقی به تدریس پرداخت.
 
شعر، نقاشی، خطاطی، عکاسی، آهنگ‌سازی، آوازخوانی وسازسازی از هنرهای وی بود. پدر عود ایران ۲۳ تیر سال ۱۳۹۴ به علت عارضه ریوی در بیمارستان بهمن تهران دیده از جهان فروبست.
 
علاقه‌مندان برای تماشای فیلم می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما