جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۷۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
محمود صلاحی در آیین گشایش فرهنگسرای بندگی مطرح کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین گشایش فرهنگسرای موقت بندگی در میدان امام حسین(ع) از حضور پررنگ این سازمان در مساجد پایتخت به عنوان مهم‌ترین مکان فرهنگی و جبران کاستی‌های گذشته خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای موقت بندگی با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران عصر روز شنبه ۲۲ خرداد در ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) افتتاح شد. 

محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به ۶ رکن اصلی مساجد گفت: ساختمان مسجد، مردم، امام جماعت مسجد، هیئت امنا، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ارگان‌های فرهنگی و هنری از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی و... ارکان یک مسجد هستند.
 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به طور منسجم برای اولین بار قرار است فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد را آغاز کند و به صورت جدی ایفای نقش کند و کوتاهی‌های سال‌های قبل را جبران کند.

به گفته رییس سازمان فرهنگی هنری، مکان فرهنگی مهم‌تر از مسجد نداریم و جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور بالاتر است.
صلاحی گفت: با همکاری کانون‌های مردمی و فرهنگی و قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی در مساجد افزایش پیدا خواهد کرد و در دیگر مناسبت‌های اصیل اسلامی همچون روزهای عزاداری در ماه‌های محرم و صفر این فعالیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

آغاز فعالیت گسترده سازمان فرهنگی هنری در مساجد پایتخت

وی در ادامه با تسلیت درگذشت شاعر برجسته انقلاب؛ استاد حمید سبزواری به ذکر خاطرات شعرخوانی این شاعر انقلابی در محضر رهبر معظم انقلاب پرداخت و اضافه کرد: از وقتی متوجه بیماری ایشان شدم همیشه این ترس وجود داشت که نکند فرصت نشود بزرگداشتی در شأنِ این هنرمند برگزار شود؛ اما خوشبختانه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) آیین بزرگداشت حمید سبزواری برگزار شد و این هنرمند برجسته با وجود بیماریِ سختی که داشتند، حضور پیدا کردند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مشاور شهردار تهران در پایان با اشاره به استقبال گسترده شهروندان تهران از ویژه برنامه‌های جلوه سوگ در ماه محرم سال گذشته؛ ابراز امیدواری کرد با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران فرهنگسرای بندگی باشکوه‌تر برگزار شود.
 
پیش از صلاحی؛ حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در سخنان کوتاهی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: سازمان فرهنگی هنری تلاش زیادی برای برگزاری برنامه‌های متنوع در مساجد داشته و تا امروز اتفاقات خوبی در مساجد مختلف شهر تهران افتاده است.
 
آغاز فعالیت گسترده سازمان فرهنگی هنری در مساجد پایتخت

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از شرایطی که باعث دوری مردم از مسجد می‌شوند، گفت: ما در برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ از جمله نماز خواندن، بندگی و عبادت اجتماعی. به همین دلیل هم جزءخوانی قرآن را در میدان امام حسین(ع) پیش‌بینی کردیم و هم غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیدیم تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.
 
آغاز فعالیت گسترده سازمان فرهنگی هنری در مساجد پایتخت

وی همچنین از موسسه هاتف شهر، معاونت پشتیبانی ستاد سازمان فرهنگی هنری و مدیران فرهنگی هنری مناطقی که با برپایی غرفه‌های متنوع در فرهنگسرای بندگی به برپایی این برنامه کمک کردند، تشکر کرد.
 
آغاز فعالیت گسترده سازمان فرهنگی هنری در مساجد پایتخت

در پایان این مراسم؛ محمود صلاحی به همراه مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از غرفه‌های متنوع فرهنگسرای بندگی بازدید کرد. فرهنگسرای بندگی تا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان؛ هر شب پیش از افطار تا ساعت ۲۲ در ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) تهران واقع در خیابان دماوند میزبان شهروندان تهرانی است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما