شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۷
کد خبر: ۸۷۳۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
فرهنگسرای بندگی میزبان فرهنگ و هنر هنرمندان فرهنگسرای رازی شد
همزمان با ماه عبادت و بندگی و همزمان با هفته جهانی صنایع دستی، فرهنگسرای رازی نمایانگر هنرهای اسلامی و اصیل ایرانی در فرهنگسرای بندگی شده است.
نقش بندگی در تاروپود هنرهای اسلامیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تابلوها و کتیبه‌های خوشنویسی شده و مزین به کلام الهی، تابلو فرش‌ها و صنایع‌دستی معرق فرش و منسوجات چرمی دست دوز و نفیس بخش از آثار هنرمندان فرهنگسرای رازی است که در فرهنگسرای بندگی به نمایش در آمده‌اند. همچنین حجاری اسما مبارکه و حکاکی روی مس از دیگر هنرهای ارائه شده در غرفه این مدیریت هستند که مفاهیم معنوی و الهی را در فرم و سبکی هنرمندانه به مردم عرضه می‌کنند.

فرهنگسرای بندگی که به منظور ارتباط و نزدیکی بیشتر نهادهای فرهنگی، مردم و مساجد با یکدیگر کار خود را آغاز کرده است در روز افتتاحیه شاهد حضور هنرمندان چیره دست فرهنگی هنری منطقه 11 و آثار هنری_دینی آنها بود. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با حضور استادان هنرمندان صنایع دستی ضمن گرامی داشت این هنرها پیوندی دوباره میان هنر و مذهب زد. در غرفه این مدیریت اساتید صنایع دستی  به معرفی و عرضه هنر خود می‌پردازند و شهروندان و مخاطبان را با شیوه کارشان آشنا می‌کنند.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز که با به دلیل علاقه و آشنایی با هنرهای سنتی در بازدید از این غرفه با هنرمندان گفتگو کرد و خود نیز دست به قلم حکاکی شد. وی برای ترغیب مردم به حمایت از هنرمندان داخلی آثاری از هنرمندان را خریداری کرد. 

فرهنگسرای بندگی از ۲۱ خرداد تا ۱۵ تیر، ساعت ۲۰ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۱۸۳۷ بگیرند.
نظر شما