جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۷۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
ویژه‌برنامه ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) در اولین شب خود میزبان مردم روزه‌دار پایتخت بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ میدان امام حسین (ع) از شامگاه یکشنبه ۲۳ خرداد، هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ میزبان مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با عنوان فرهنگسرای بندگی است.

در این فرهنگسرای موقت، هر شب در جوار مقبره شهدای گمنام کرسی تلاوت یک جزء قرآن کریم توسط قاریان ممتاز بین‌المللی برپاست و با توزیع افطاری ساده از روزه‌داران میزبانی می‌شود.
همچنین شهروندان می‌توانند از ۲۰ غرفه فرهنگی که توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق مختلف شهر تهران برپاشده است، استفاده کنند. در غرفه فرهنگسرای قرآن هر شب مسابقات متنوع قرآنی برگزارشده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود. همچنین طرح اصلاح نماز و طرح سراج نیز در این غرفه در حال برگزاری است.

در کافه کتاب فرهنگسرای بندگی نیز نمایشگاه کتابی از آثار تقریظی مقام معظم رهبری برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را با تخفیف ویژه خریداری کنند. همچنین کانون هنرهای تجسمی نگار گذری از آثار هنری را در این فرهنگسرا برپا کرده است.

در غرفه منطقه ۱۰ نیز نحوه تولید کتاب‌های صوتی آموزش داده‌شده و طرح تولید کتاب‌های صوتی قرآنی اجرا می‌شود. غرفه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، کارگاه منبت و معرق، کتابت نستعلیق قرآن، کارگاه خوشنویسی، مسابقه رازهای آسمانی، زیارت مجازی حرم مطهر امام رضا (ع) نیز در این فرهنگسرا در حال برگزاری است.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ نیز با سه بازی «راه‌های مهربانی»، «پرچین» و «پازل انبیا» پذیرای کودکان و نوجوانان است. غرفه‌های مشاوره تیز در محوطه باز فرهنگسرای بندگی آماده ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌ها بوده و در روز اول مورد استقبال ویژه شهروندان قرارگرفته است.

فرهنگسرای بندگی از ششم تا نوزدهم ماه مبارک رمضان در ضلع جنوبی میدان امام حسین (ع) پذیرای علاقه‌مندان است و شهروندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری این فرهنگسرا از ساعت ۲۰ تا ۲۲ به نشانی خیابان دماوند، میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما