جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۲
کد خبر: ۸۷۳۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
برادران شهید؛ اسماعیل، مهدی و مجید شهیدی:
در چهارمین شب از ویژه برنامه «یک شب نورانی» از خانواده شهیدان اسماعیل، مهدی و مجید شهیدی قدردانی شد.
نباید بگذاریم آسیبی به اسلام برسدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین شب ویژه‌برنامه «یک شب نورانی» شب گذشته ۲۳ خرداد در مسجد رضویه خیابان قصرالدشت برگزار شد.

در چهارمین شب نورانی مردم حضور پر شورتری در مسجد رضویه داشتند، مراسم به مانند شب‌های گذشته از دقایقی قبل از افطار آغاز شد، میهمانان ماه خدا در ابتدای مراسم با ترتیل یک جزء از قرآن کریم به استقبال اذان مغرب رفتند، صدای اذان توسط یکی از اهالی محل طنین‌انداز شد و سپس روزه‌داران با افطاری ساده روزه خود را گشودند.

در ادامه مسابقه فرهنگی سؤال قرآنی برگزار و به ۵ نفر که پاسخ درست به سؤالات دادند جوایزی اعطا شد.

همچنین از خانواده شهیدان اسماعیل، مهدی و مجید شهیدی، از شهدای جنگ تحمیلی تقدیر شد. مهدی ۲۰ ساله در عملیات فتح المبین که به آزادسازی خرمشهر انجامید و مجید ۲۰ ساله نیز در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. شهید اسماعیل شهیدی نیز در جزیره مجنون مجروح شد، ولی با توجه به شدت جراحت مدتی پس از جنگ به شهادت رسید.

برادر این سه شهید که به جای پدر به مراسم آمده بود با تاکید بر حفظ راه و یاد شهدا گفت: برادرانم به پیروی از راه امام خمینی (ره) و ولایت فقیه تاکید زیادی داشتند، و ما بایستی پیرو خط ایشان باشیم. نباید بگذاریم آسیبی به اسلام برسد، شهیدان برای دفاع از کشور از جان و مال خود گذشتند و ما باید با اعمال خود قدردان ایثارگری‌های آنها باشیم.

با عکس یادگاری اهل محل با مسئولین فرهنگسرای عطار شب چهارم «یک شب نورانی» به پایان رسید.

در حاشیه ویژه‌برنامه، نمایشگاه کتاب و محصولات قرآنی و همچنین کمپین حمایت از تولید داخلی با عنوان «ایرانی، ایرانی بخر» دایر بود.

ویژه‌برنامه «یک شب نورانی» به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری با عنوان «بر آستان جانان» از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در مساجد منطقه ۱۰ در حال برگزاری است. این ویژه‌برنامه امشب ۲۴ خرداد ماه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از  ساعت ۲۱:۳۰ آغاز خواهد شد. 

نظر شما