جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۷۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
حسام قربانعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل ضمن اشاره به برنامه‌های منطقه ۱ در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «یک شب نورانی» را توفیقی دانست برای آشنایی با مردم محله و بهره بردن هرچه بیشتر مردم از آثار معنوی این ماه مبارک در مساجد منتخب منطقه.
پیوند مردم و مساجد در ویژه برنامه « یک شب نورانی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسام قربانعلی رییس فرهنگسرای ملل ویژه‌برنامه یک شب نورانی را مراسمی دانست که پیرو ابلاغیه‌ای از سوی شهردار و ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در حال برگزاری است. 

وی این برنامه را محصول مشارکت ۳ واحد فرهنگی، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی هنری، امور فرهنگی فرهنگسرای ملل و سپاه جماران دانست که با مشارکت حداکثری این سه واحد اقدام به هرچه باشکوه برگزار شدن این مراسم در سطح منطقه ۱ کرده است. 

قربانعلی ویژه‌برنامه یک شب نورانی را بهانه‌ای دانست تا مردم یک منطقه با یک افطاری ساده، لحظات پرفیض ماه مبارک رمضان را در کنار هم و در مسجد که خود یک مکان فرهنگی است، سپری کنند.

برنامه یک شب نورانی به بهانه‌های ساده اما جذاب مانند تقدیر از کاسبان، پزشکان و بزرگان محل، تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم و...مردم یک منطقه را به دور هم جمع می‌کند.

رییس فرهنگسرای ملل افزود: در حاشیه ویژه‌برنامه «یک شب نورانی» از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس، قاریان برتر مسابقه سراج، خادمان و ائمه جماعت مساجد، بزرگان محل تقدیر می‌شود. همچنین یادمان مراسم یک شب نورانی که محصول تولیدی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 1 است به تولیت مساجد اهداشده است.

قربانعلی همچنین به برنامه‌هایی که از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 1 در این ماه مبارک  برگزار می‌شود اشاره کرد گفت: با مشارکت اداره کل ارشاد شمیرانات و همکاری معاونت اجماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 1 نمایشگاه قرآن و عترت در پارک قیطریه برگزارشده است. همچنین پیرو ابلاغیه شهرداری و ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری در خصوص مهیاکردن فضای مناسب برای فراغت شهروندان تهرانی، برنامه شادمانی ایام ماه مبارک رمضان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ساعات بعد از افطار در پارک قیطریه اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 1 ضمن اشاره به وجود شب‌های قدر در این مبارک گفت: ویژه‌برنامه «وصال یار»  در آستان مقدس صالح بن موسی کاظم به همراه توزیع بسته‌های فرهنگی از طرف معاونت فرهنگی سازمان اجرا خواهد شد.

رییس فرهنگسرای ملل در خصوص حضور فعالیت این فرهنگسرا در میدان اما حسین(ع) و فرهنگسرای موقت بندگی گفت: همانند سال‌های گذشته امسال هم در میدان امام حسین (ع) افتخار خدمت گذاری به مهمانان ماه خدا را با ویژه‌برنامه بصیرت داریم. این برنامه پیرو بینات مقام معظم رهبری و با محتوای آشنایی و شفاف‌سازی فرقه‌های ضاله تکفیری و بصیرت افزایی شهروندان در این خصوص اجرا می‌شود.

حسام قربانعلی در خصوص روز قدس و عید سعید فطر گفت: نشست ادبی «شب‌شعر مقاومت» ویژه روز قدس برگزار می‌شود و همچنین مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ آمادگی خود را در خصوص برگزاری مراسم ویژه عید سعید فطر در پارک قیطریه اعلام می‌کند. 

نظر شما