پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۳
کد خبر: ۸۷۳۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
نمایش جذاب «دروازه برزخ» با استفاده از سایه و نور برای نخستین بار در میدان امام‌حسین (ع) اجرا شد.
پرده نمایش برزخ در میعادگاه فرهنگی پایتختبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «دروازه برزخ» که هر شب در چهار سانس در فرهنگسرای بندگی اجرا می‌شود، داستانی کوتاه از مرگ و پس از آن را در قالب نمایش سایه و نور به نمایش عموم می‌گذارد.

این نمایش به دلیل ایده جدید آن در اجرا، در دو شب ابتدایی مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفت.

به گفته کورش خزایی کارگردان این کار، ایده اولیه این نمایش بر اساس داستانی از مرگ و جهان پس از مرگ شکل گرفت تا در ماه مبارک رمضان تلنگری کوتاه باشد به دنیای پس از زندگی دنیایی. 

۱۵ عوامل اجرای نمایش «دروازه برزخ» که همگی تجربه تئاتری در کشور دارند، با ایده‌گیری از نمایش سایه، اثری هنری را خلق کرده‌اند که از مقبولیت مردمی نیز برخوردار شده است.

«دروازه برزخ» قصه احتضار و لحظات آخرین زندگی انسانی است که مراحل تشیع و تغسیل و پرسش شب اول قبر حضرات نکیر و منکر را با ایده جالبی به نمایش گذاشته است. داستان این معلم شریف در نهایت با شفاهت معصومین به مرحله امیدبخشی می‌رسد. 

این نمایش ۱۸ دقیقه‌ای، برای گروه سنی بزرگ‌سال هر شب حدفاصل ۹ تا ۱۱ در «فرهنگسرای بندگی» واقع در میدان امام حسین میعادگاه فرهنگی تهران، برای میهمانان الهی به نمایش درمی‌آید.

به گفته مسئول این گروه نمایشی، قرار است «دروازه برزخ» با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از ماه مبارک رمضان نیز در روزهای آخر هفته در فرهنگسرای رضوان گلزار شهدا در فضایی مناسب به نمایش درآید.
نظر شما