جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۷۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
ویژه برنامه یک شب نورانی به مدت چهارده شب در چهارده مسجد این منطقه برگزار می‌شود و هفتمین شب این ویژه برنامه در شامگاه ۲۶ خرداد همزمان با شب وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری (س) به میزبانی مسجد سیدالشهدا (ع) در محله بریانک برگزار شد.
تقدیر از بانوی جانباز در شب وفات نخستین بانوی اسلامبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آغازبخش مراسم، ترتیل خوانی قاری ارجمند محمد مهدی خواجه محمودآبادی بود و اجرای اذان توسط محمد علی نجفی صورت گرفت. پس از پایان نماز جماعت اهالی محل و روزه‌ داران میهمان سفره افطاری ساده مسجد سید الشهدا (ع) بودند. 

سخنرانی امام جماعت مسجد سید الشهدا (ع) بخش دیگری از این مراسم بود. وی در آغاز سخنان خود به بررسی ابعاد شخصیتی بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه (س) پرداخت و در خصوص مقام والای این بانو گفت: ایشان تنها بانویی بود که وقتی رسول اکرم رسالت خود را اعلام کرد به او ایمان آورد و تمام ثروت خود را در طبق اخلاص قرار داد. وفات حضرت خدیجه برای رسول خدا بسیار سخت و ناگوار بود و می‌فرمودند این بانو وقتی به سوی من آمد که همه من را تنها گذاشته بودند. 

وی افزود: رسول اکرم (ص) یکی از عوامل موفقیت اسلام در شبه جزیره عربستان را ثروت حضرت خدیجه دانستند که بدون منت آن را در راه اسلام انفاق کردند. 

قسمت دوم سخنرانی امام جماعت مسجد سیدالشهدا پیرامون مبحث رزق حلال بود. او در اهمیت این امر در زندگی گفت: روایات متعددی موجود است که ریشه استجابت دعا‌ها را رزقی که شما به دست می‌آورید می‌داند و مهم این است که منبع این رزق از کجا سرچشمه می‌گیرد. 

وی در خصوص راه حلی برای کسب رزق حلال افزود: در این ماه رمضان که ماه عنایت است روشمان را عوض کنیم و یک تصمیم عمده بگیریم. مسجد مکانی برای تصمیم گیری است و فقط یک مکان برای عبادت نیست بلکه باید خروجی یک تصمیم شود. 

در پایان این مراسم از فعال قرآنی، مذهبی، فرهنگی مسجد سید الشهدا (ع) اسماعیل مومن و همچنین از تنها بانوی جانباز شیمیایی منطقه، بتول گلنان تقدیر شد. 

این بانوی ایثارگر در بیمارستان۵۲۰ کرمانشاه مشغول به فعالیت بود و ماجرای شیمایی شدنش را این گونه تعریف می‌کند: در سومار بودم که بمباران صورت گرفت و بیمارستان صحرایی که در آن مشغول بودم هم دچار بمب‌های شیمیایی شد. مجروحان را می‌آوردند و ما خدمات ارائه می‌دادیم. در ابتدا متوجه نشدم که شیمیایی شدم، سرفه می‌کردم و حالم بد می‌شد اما نمی‌دانستم که این اتفاق از آن روز نشئت گرفته است. از سال ۶۹ که به تهران آمدم، به خاطر اینکه هیچ سابقه بیماری نداشتم، تصور پزشکان این بود که آلرژی و یا آسم است. سال ۶۳ بود که مشخص شد شیمیایی هستم. 

گفتنی است ویژه برنامه یک شب نورانی از مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که ۱۴ شب در ۱۴ مسجد مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با حضور شهروندان روزه دار برگزار می‌شود.
نظر شما