جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۸۷۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
نهمین محفل معنوی «یک شب نورانی» شامگاه جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ و به همت خانه فرهنگ میثاق در مسجدالرسول (ص) برگزار شد.
نهمین محفل معنوی «یک شب نورانی» در منطقه ۵ برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی امام جماعت مسجد الرسول (ص) در این برنامه اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای سختی‌ها و پیچیدگی‌هاست، شما می‌بینید امروز در منطقه ما چه خبر است؟ برای ما از قبل و بعد از انقلاب در فراز و نشیب‌های این انقلاب درس فراوان بوده است. اما این روز‌ها باز هم درس مجددی برای ما هست. 
 
وی با بیان این‌که کشور بزرگ و باعظمتی مثل عراق، با داشتن یک ارتش نسبتاً قابل قبول و مجهز در برابر چند هزار تروریست به هم می‌ریزد، افزود: این نشانه این است که کشوری می‌تواند ثبات داشته باشد و روی پای خودش بایستد که در آن کشور سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم به حکومت و دولت و متقابلاً اعتماد حکومت و دولت به مردم و انسجام و وحدت ملی حاکم باشد. 
 
امام جماعت مسجد الرسول (ص) بیان کرد: اگرعراق، کشورمتحدی بود و اگر سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی در آن کشور بود، امکان نداشت یک گروهک تروریستی بتواند بر بخش بزرگی از عراق فائق بیاید، شهرهای بزرگی را تصرف کند و آن فجایع در آنجا رخ دهد. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: این یک درس برای ما بود. درس این‌که باید با هم باشیم، از هم بگذریم، به سوی همدیگر دست برادری دراز کنیم، متحد و یکپارچه شویم. هیچ ارتش و قدرتی جز خود ملت و وحدت آن ملت نمی‌تواند از یک کشور حراست کند. 
 
وی گفت: درس دیگری که ما از عراق آموختیم نقش مرجعیت بود. شما دیدید اگر فتوای آیت‌الله سیستانی نبود شاید بشود گفت که این فاجعه بسیار عمیق می‌شد، حالا اگر نگوییم حتی شهرهای بزرگ و عتبات مقدسه به خطر می‌افتاد، اما این فاجعه بسیار عمیق می‌شد. این نشان می‌دهد که وقتی فردی به عنوان قدرت و حاکمیت معنوی در یک کشور وجود دارد، چقدر می‌تواند در روز خطر آن کشور را حراست و حفاظت کند. 
 
امام جماعت مسجد الرسول (ص) تصریح کرد: ما باید رابطه همه اقشار جامعه‌مان را با ولایت روز به روز محکمتر کنیم. شما بدانید که هر مقدار رهبری معظم در این کشور قوی‌تر، مقتدر‌تر و پرنفوذ‌تر باشد، حراست و حفاظت کشور مطمئن‌تر خواهد بود. الحمدلله امروز این نعمت در کشور ما وجود دارد، هم نعمت رهبری، هم نعمت مراجع، هم نعمت علما، هم نعمت افراد ذی‌نفوذ و به امید خدا کشور ما حراست و حفاظت خواهد شد. 
 
از جمله بخش‌های این محفل معنوی می‌توان به جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن، تقدیر از ۲ خانواده نمونه قرآنی، اقامه اذان و نماز جماعت مغرب و عشاء، میزبانی از روزه‌داران با افطار افطاری ساده، برگزاری مسابقه فرهنگی، قرعه کشی و اعلام ۳ نفر برنده اشاره کرد. 
 
همچنین برگزاری جشن «شهر نماز» با حضور مسعود قریب کار‌شناس، برپایی ایستگاه‌های معرفی کانون‌های مرکز، برنامه‌های آموزشی مرکز، معرفی کتابخانه و ثبت نام رایگان، مسابقه کتابخوانی و کمپین صلوات از جمله برنامه‌های جنبی این مراسم بود.
نظر شما