جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۷۶۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
فریبا انصاری پور همسر شهید غلامرضا رهبر با بیان این که این شهید والامقام سهم بزرگی در ثبت و به تصویر کشیدن مهم‌ترین لحظات و حوادث جنگ دارد گفت: با این وجود غلامرضا همانند زمان حیاتش، غریب و مظلوم است و نسل امروز شناختی از این شهید ندارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه با دیدار از خانواده شهید غلامرضا رهبر نخستین شهید خبرنگار، امروز ۸ تیر برگزار شد.

در این دیدار فریبا انصاری‌پور همسر شهید با اشاره به نحوه شروع فعالیت شهید رهبر در حوزه خبرنگاری گفت: وی در امتحان استانی گویندگی نفر اول شد و برای خبرنگاری و گویندگی در رادیو نفت آبادان دعوت به همکاری می‌شود و در همین حال در شهریور ۵۹ که جنگ شروع شده، شهید رهبر بلافاصله به رادیو می‌آید و اعلام می‌کند که: «جنگ با تمام ابعادش شروع شده است».
 
وی افزود: شهید رهبر را در آبادان اسوه می‌دانستند و موجب ایستادگی و مقاومت بسیاری از مردم در این شهر بود. بعد از شهادتشان متوجه شدیم این شهید بزرگوار به دیدار خانواده‌های باقی مانده در آبادان می‌رفته و به آنها کمک می‌کرده و جویای احوالشان بوده است.
 
گرامیداشت شهدای رسانه تمرکز بر رسالت حقیقی رسانه است/ شهید رهبر به نسل امروز معرفی شود

همسر این شهید والامقام یادآور شد: غلامرضا خودش به من می‌گفت که در اوایل جوانی چندان زمینه مذهبی‌اش قوی نبوده و در هنگام سربازی و آشنایی با حضرت امام (ره) با اسلام آن‌طور که باید، آشنا می‌شوند. به همین دلیل حیات معنوی خود را مدیون انقلاب می‌دانست و نسبت به آن احساس ادای دین می‌کرد و حاضر به جان‌فشانی و ایثار در راه انقلاب بود.

وی اهل مطالعه بودن، داشتن روحیه پرسشگری، روحیه کار و تلاش بی وقفه و مهربانی و خوش اخلاقی را از دیگر ویژه‌های شهید رهبر عنوان کرد و افزود: معنای بسیاری از صحبت‌های شهید را ما سال‌ها بعد متوجه شدیم. صحبت‌هایی مانند این که «مؤمن همواره باید شک کند» و یا این که «جبهه خان نعمت ما است».

فریبا انصاری پور همسر شهید غلامرضا رهبر در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان این که این شهید والامقام سهم بزرگی در ثبت و به تصویر کشیدن مهم‌ترین لحظات و حوادث جنگ دارد و حداقل بیش از ۶۰ درصد تصاویر و اخبار پخش شده از جنگ توسط این شهید انجام شده، گفت: با این وجود غلامرضا همانند همان زمان حیاتش، غریب و مظلوم است و نسل امروز شناختی از این شهید ندارند.

وی ادامه داد: ما با وجود چنین الگوهای حقیقی نیازی به الگوسازی نداریم و به همین منظور درخواست داریم ابعاد زندگی این شهید بزرگوار مطرح شود و در قالب فیلمی به تصویر کشیده شده و در صورت امکان روزی را به نام این شهید نام‌گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مستندی در مورد این شهید ساخته شده که به نظرمان مستند مناسبی نبوده و نتوانسته بیانگر حقایق و ابعاد شخصیتی این شهید باشد.

گرامیداشت شهدای رسانه تمرکز بر رسالت حقیقی رسانه است/ شهید رهبر به نسل امروز معرفی شود

برادر شهید رهبر نیز در این دیدار اظهار داشت: گزارش‌های این شهید بزرگوار آن‌قدر حساس و واکنش برانگیز بود که صدام در یکی از مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که ما باید این بلبل ایران را اسیر کنیم. اولین خبرهای حوادث جنگ را همیشه شهید رهبر مخابره می‌کرد.

ذکریا هاشمی مشاور سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی هم در این دیدار با بیان این مطلب که گرامیداشت شهدای رسانه تمرکز بر رسالت حقیقی رسانه است، گفت: صبر شما خانواده شهدا بسیار با شکوه و عظمت است و این مقامی است که خداوند به شما بزرگواران عطا فرموده است.

وی تصریح کرد: ما با صدای شهید رهبر زندگی کردیم و وقتی که این صدا در دوران جنگ می‌شنیدیم، یقین داشتیم که خبر قطعی و نهایی است.

هاشمی اظهار داشت: روحیه امروز شهدای رسانه‌ای مانند شهید ارغوانی به عنوان شهدای مدافع حرم، مرهون شهدای خبرنگار دوران هشت سال دفاع از جمله شهید غلامرضا رهبر است.



نظر شما