شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۷۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور تاکید کرد:
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های «جشنواره تابستانی» با اشاره به یکسان‌سازی رویکرد برنامه‌های تابستانه بر توجه به بافت فرهنگی مناطق در اجرای برنامه‌های تابستانی تاکید کرد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در نشستی که با معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه برگزار شد برنامه‌های «جشنواره تابستانی» را تشریح کرد.

در ابتدای این نشست، حسن ناصری‌پور با تقدیر از عوامل اجرایی برنامه‌های ماه مبارک رمضان همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و فعالیت‌های سازمان در این فصل گفت: «جشنواره تابستانی» از جمله برنامه‌های موفق سازمان در دوره‌های گذشته بوده که مدتی متوقف شده بود اما امسال تلاش می‌شود این جشنواره با تاکید بر بافت فرهنگی مناطق مجدد اجرا شود و فقط رویکردها یکسان‌سازی شود.

وی افزود: خانواده پایدار با سه رویکرد نشست‌های تحکیم خانواده، ویژه برنامه عفاف و حجاب و زوج‌های سال‌اولی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی در تابستان خواهد بود. رویکرد در عفاف و حجاب حیاست و اساس فعالیت این معاونت فرهنگی است، ما باید ریشه یابی کنیم و ببینیم عوامل بی‌حجابی چه چیزهایی است. اهمیت حیا آنقدر بالاست که در احادیث زیادی به آن اشاره شده است.

ناصری‌پور ادامه داد: در بحث نشاط و سرگرمی، پویش «ایرانی ایرانی بخر» را باید گسترش بدهیم، مدیریت اقتصاد خانواده و رزق حلال را داریم که تاکیدمان بر زن‌های خانواده است. «آدینه‌ها عیدند» از دیگر برنامه مهم معاونت فرهنگی در تابستان امسال است. طرح «کاسب محل» که در آن بهترین کاسب محل را طبق گفته‌های مردم آن محله شناسایی و تجلیل می‌کنیم، مختص تابستان نیست، ولی از تابستان آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان با بیان برنامه‌های ویژه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: رونمایی کتاب، پاتوق کتاب، پیک کتاب ویژه معلولان و... برنامه‌های تابستانی معاونت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند. در بحث فضای مجازی هم کانال مخاطبان را ایجاد می‌کنیم و مرکز آموزش محتوای آموزشی را برای انتشار آماده می‌کند.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای زیارت در دهه کرامت، گرامیداشت دهه ولایت با تمرکز بر سه منطقه، هفته فرهنگی ایران در تهران و ارتباط هر منطقه با یک استان و طرح «جعبه کفش» دیگر برنامه‌های معاونت برای تابستان ۹۵ هستند. همچنین طبقه برنامه ریزی‌ های صورت گرفته هر هفته را با یک نام مشخص کرده‌ایم. حجاب و عفاف، تکریم امامزاده‌ها، شهادت امام صادق (ع) و ترویج صبر، تکریم زندگی، دهه کرامت، روز جهانی مساجد، کتاب خوانی، ازدواج آسان، شبکه‌های اجتماعی و ولایت فهمی به ترتیب عنوان هفته‌های اول تا دهم است.


نظر شما