شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۱
کد خبر: ۸۷۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و آموزشی در فصل تابستان خبر داد.
برنامه‌های منطقه یک در فصل تابستان اعلام شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسام قربانعلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ با توجه به فصل تابستان و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای خانواده و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان، برنامه‌های منطقه ۱ را اعلام کرد. 
 
وی افزود: مراکز فرهنگی هنری منطقه یک شامل فرهنگسرای ملل، فرهنگسرای امام، خانه فرهنگ عظیمی، خانه موزه استاد انتظامی و کتابخانه دارآباد میزبان شهروندان تهرانی تا پایان فصل تابستان خواهد بود و برنامه‌های متنوعی را برای سنین مختلف و مناسب همه اقشار اجرا خواهد کرد. 

قربانعلی تصریح کرد: برنامه با هم بخوانیم با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های بر‌تر سال با حضور چهره‌های مطرح و نویسنده کتاب برگزار می‌شود. همچنین رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان، کارگاه‌های آموزش نویسندگی، حلقه ادبی، شب شعر کوچ و... از برنامه‌های ادبی است که در فصل تابستان برگزار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: برنامه «متهم: نسل چهارم» به منظور شناخت مشکلات اجتماعی و فرهنگی جوانان و پاسخگویی به سوالات با حضور چهره‌های مطرح تلویزیون، خانواده پایدار با هدف آموزش و احیای بازی‌های سنتی قدیمی و گروهی به جای بازیهای رایانه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که به کاهش شکاف بین نسل‌ها کمک می‌کند. همچنین دنیای بازی، عصرانه فرهنگی و... اوقات شاد و مفرحی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. 

قربانعلی با توجه به مصادف شدن روزهای تابستان با اعیاد مذهبی، از برگزاری جشن‌ها و مراسم شاد و معنوی در این ایام خبر داد و گفت: در این راستا برنامه بر بال ملائک، خیمه معرفت، بچه‌های مسجد، اعجازهای قرآن، نفس‌های قدسی و سلسله نشست‌های تخصصی امام‌شناسی و همایش فرهنگ انقلابی در مراکز منطقه برگزار خواهد شد. 

قربانعلی افزود: واحد کانون‌های فرهنگسرای ملل بالغ بر ۱۴ کانون است که با برگزاری نشست‌های هفتگی در زمینه‌های ادبی، هنری، کتابخوانی، فیلم و سینما، فرهنگ و زندگی، رازهای شاد زیستن، گردشگری، گفتمان دینی و... فعالیت می‌کنندو شهروندان می‌توانند بصورت رایگان در این کانون‌ها عضو شده و در برنامه‌های این کانون‌ها شرکت نمایند. 

حسام قربانعلی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان بیان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز با حضور اساتید و مربیان مجرب در رشته‌های هنرهای تجسمی و دستی، هنرهای خانگی، علوم قرآنی، کارگاهای خلاقیت کودکان، زبان انگلیسی، علوم رایانه، کلاس‌های ورزشی، ادبیات و داستان نویسی، رباتیک، مشاوره فردی و خانواده، موسیقی و... ویژه سنین مختلف برگزار می‌شود. 

نگارخانه شماره ۱ و ۲ ملل در فصل تابستان با دعوت از هنرمندان معاصر کشور در رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی هر ده روز یک بار نمایشگاهای هنری را به منظور حمایت از هنرمندان بومی و محلی برگزار می‌کند.
نظر شما