جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۶
کد خبر: ۸۷۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند
سلسله نشست‌های موضوعی با رویکرد آموزش عمومی پیرامون رزق حلال، صبر، سلامت و انصاف در مناطق ۲۲گانه شهر تهران از تاریخ ۲۶ تیرماه تا پایان آذرماه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نشست موضوعی آموزش عمومی با عنوان «کسب فرهنگ رزق حلال» روز شنبه ۲۶تیرماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران با سخنرانی حجت الاسلام دکتر سید مصطفی حسینی نیشابوری (استاد دانشگاه، عضو هیئت مدیره حوزه علمیه حضرت خدیجه (س)، معاونت پژوهشی بنیاد قرآن، کار‌شناس برنامه‌های متعدد رسانه ملی، مولف کتب و مقالات متعدد) با هدف زمینه‌سازی گسترش آموزه‌های شهروندی متناسب با آموزه‌های دینی در سطح جامعه و با توجه به موضوع «فرهنگ رزق حلال» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
  
عبدالرضا کردی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری در این خصوص گفت: انسان دارای دو بعد جسم و روح است. اما اصالت از آنِ روح است و باید تمام برنامه‌ها و تلاش‌های فرهنگی ما در مسیر دستیابی به کمال شایسته روح باشد. با این نگرش، باید در هر زمینه‌ای از زندگی و فرهنگ اجتماعی، نسبت به سلامت روح و کمال توجه ویژه‌ای شود که مرکز آموزش با توجه به مقوله‌های فرهنگ صبر، انصاف، سلامت و کسب رزق حلال با تاکید بر آیات و روایات الهی جشنواره تابستانی را با رویکرد آموزه‌های اسلامی در ارتقای روحیه معنوی، استفاده صحیح و مطلوب از مال حلال، نقش صبر در کاهش اضطراب در زندگی شهروندان و توجه به مقوله سلامت انسان و ضرورت و اهمیت تأثیر آن در زندگی دنیوی و اُخروی در مناطق تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌کند.
 
کردی مبانی بهداشت اسلامی را رعایت و حفظ سلامتی از مصالح عمومی نظام اجتماعی دانست و آن را بخشی از مسئولیت همگانی بیان کرد که ایمان و فطرت بزرگ‌ترین خاستگاه و انگیزه آن است.
 
وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این ضرورت‌ها (آموزه‌های فرهنگی و معنوی) باید در ابعاد جسمانی و معنوی ـ در سه حیطه‌ شناختی، رفتاری و عاطفی ـ نظامی مدون و اصول و قواعدی برای حفظ سلامتی انسان و رستگاری او ارائه داد، و برنامه زندگی‌انسان‌ها را از آغاز شکل‌گیری تا رسیدن به روز رستاخیز، در ابعاد مختلف فردی ـ اجتماعی، در قالب وظایفی مثل رعایت بهداشت تغذیه، سلامتی جسمی، روحی و جنسی، تنظیم می‌کند و در اختیار جامعه بشری قرار می‌­دهد. 

رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: با این رویکرد سلسله نشست‌های موضوعی با هدف هنجارسازی این چهار مقوله به عنوان رفتار مطلوب در میان شهروندان تهرانی در سراسر مناطق از تاریخ ۲۶ تیرماه تا ۳۰ آذر ماه ۹۵ در فرهنگسرا‌ها و مراکز آموزشی برگزار می‌شود. 
 
وی در پایان گفت: تمامی مسئولان آموزش مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه مسئول اجرای برنامه هستند. محتوا و نظارت بر حسن اجرای برنامه­‌ها به عهده مرکز آموزش است. امیدوارم که به یاری پروردگار و همدلی و همکاری مجدانه مدیران فرهنگی مناطق این کشتی معرفت و دانش عمومی را به ساحل برسانیم. 

برای اطلاع از زمانبندی و شرکت در نشست‌های تخصصی اینجا را کلیک کنید یا با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴، امور مربیان، تماس بگیرید.
مطالب مرتبط
نظر شما