جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۷۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
به همت فرهنگسرای اخلاق و کانون کهربای تعزیه، مراسم تعزیه اجرا و ضبط خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به منظور تقویت هویت دینی و گسترش تعمیق و شناخت شهروندان از الگوهای دینی و همچنین ارتقای فرهنگ تعزیه در میان نوجوانان، این فرهنگسرا برآن است تا در قالب برنامه‌ای با عنوان «الفبای شبیه‌خوانی»، گروه تعزیه دانش‌آموزی تشکیل داده و با حضور استادان پیش کسوتی چون میرزا ابوالفضل منبت کار، سید محسن هاشمی و مجید خسرو آبادی در دو سطح مخالف‌خوانی و شهادت‌خوانی به اعضای گروه، آموزش داده خواهد شد. 
 
از این روی، امروز، ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در حسینه انصار الحسین (ع)، دو تعزیه «حضرت علی اکبر (ع)» و «حضرت قاسم (ع)» به صورت کامل اجرا و ضبط خواهد شد تا علاوه بر اینکه به عنوان محصولی فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد، به عنوان مرجعی برای کلاس‌های آموزشی تعزیه نیز ملاک عمل باشد. 
 
مجید خسرو آبادی در خصوص مراحل شکل گیری برنامه «الفبای شبیه خوانی» گفت: اصل جلسات سیاست‌گذاری از اسفند ماه شروع شده است. این جلسات با حضور مدیر و معاونان منطقه، هیات رییسه کانون تعزیه، پیش کسوتان تعزیه و معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۱۴، انجام شد و ماحصل آن تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل گروه‌هایی از نوجوانان مستعد برای تعزیه‌خوانی بود. 
 
وی در ادامه درباره نحوه شکل‌گیری این گروه‌ها افزود: پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی، فراخوانی را به همه مدارس راهنمایی منطقه ۱۴ ابلاغ کردیم و از دانش‌آموزان علاقه‌مند ثبت نام به عمل آوردیم. سپس استادان پیش کسوت تعزیه، آزمون‌هایی برای استعدادیابی برگزار کرده و در نهایت دو گروه ۱۰ نفره برای آموزش انتخاب شدند. 
 
کلاس‌های آموزشی «الفبای شبیه‌خوانی» از روز ۲۳ تیرماه شروع شده و تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما