جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۵
کد خبر: ۸۷۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کارگاه‌های مهارت‌های اجتماعی توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ با مشارکت شرکت ایران خودرو از ۲۷ تیر ماه شروع شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای تهرانسر در راستای ارتقای سطح دانش مخاطبان خود حول محور سلامت اجتماعی و به‌خصوص تحکیم ارکان خانواده، با مشارکت شرکت ایران‌خودرو، اولین نشست مهارت‌های اجتماعی را با حضور دکتر امیرمهدی‌ مرادحاصل (دکترای روانشناس)  برگزار کرد. 
    
دکتر مراد حاصل پیرامون مسائلی همچون نقش نظم و انضباط و همچنین راهکارهایی برای درک، تحلیل و حل مشکل در خانواده ارائه کرد. 
 
وی بیان داشت: استفاده‌نکردن از فرصت‌هايي براي درنگ، تأمل و استراحت بجا بدون مسئله، زندگي مفهومي ندارد. دوست داريم هميشه از وضع موجود به وضعيت مطلوب برسيم و براي اين منظور ناچاريم مسائل را حل کنيم. با کسب مهارت، تجربه و توانمندي براي حل درست مسائل، احساس ارزشمندي و اعتماد به نفس در ما بيشتر خواهد شد. در صورتي که نتوانيم مسائل و مشکلات زندگي را به روش مناسب و درستي حل کنيم، زندگي براي مان دشوار خواهد شد. حل مسئله مهارتي است که مي توان آن را آموخت و به کار بست و به ديگران نيز آموخت. مهم ترين نکته فرآيند يادگيري حل مسئله، دروني شدن روند و گام هاي حل مسئله است.
 
وی در ادامه سخنان خود به مباحثی همچون: فرق ميان مسئله و مشکل، حل مسئله، نكاتي هنگام حل مسئله، ويژگي‌هاي لازم براي توانمندي در حل مسئله، گام‌هاي حل مسئله، دليل‌هاي اصلي شکست حل مسئله اشاره کرد.

نظر شما