جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۸۰۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
یک نویسنده و مترجم با حضور در برنامه نقد کتاب کانون کتابخوان‌های فرهنگسای گلستان گفت: تشکیل این‌گونه کانون‌ها به رواج فرهنگ مطاله می‌انجامد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نشست کانون کتابخوانان فرهنگسرای گلستان که پنجم مرداد ماه  برگزار شد، کتاب «آئورا» نوشته کارلوس فوئنتس، نویسنده بزرگ آمریکای لاتین، که در تمام عمرش علاقه بسیار به ادبیات سیاسی داشت، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه مطرح شد: خواندن «آئورا» دقیقا مثل این است که شخصی خودش را در خواب دیده و حالا آن خواب را در بیداری برای خودش تعریف می‏کند.این بازی فوئنتس در رمان« پوست انداختن» پیچیده‏ تر می‏ شود؛ به این معنی که راوی «پوست انداختن» در هر صحنه، با یکی از چهار شخصیت اصلی رمان این نسبت را پیدا می‏کند.
 
در نشست کتابخوانی فرهنگسرای گلستان، شهناز صاعلی از نویسندگان فعال ساکن در منطقه 8 نیز حضور داشت؛ وی فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و کار نویسندگی  ومترجمی داستان را با نقد رمان در مجلات کتاب ماه ادبیات و فلسفه آغاز و تاکنون آثار زیادی را تالیف و ترجمه کرده است. آثار تالیف وترجمه او را انتشارات قدیانی ،کاننون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  ونشر هرمس منتشر کرده‌اند.
 
صاعلی درباره ضروذت تشکیل کانون‌های کتابخوانی گفت: تشکیل این کانون ها گامی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و هر یک از علاقمندان و شرکت کنندگان در این برنامه خود به تنهایی می توانند سفیر انتشار اطلاعات و ترویج این فرهنگ باشند. 
 
نشست کانون کتابخوانان گلستان، یک هفته در میان، سه شنبه‌ها برگزار می شود. ازجمله اهداف کانون  کتابخوانان ترويج فرهنگ مطالعه وكتابخوانی ، اجرای برنامه های مرتبط باكتاب وكتابخوانی و همفكری وتبادل نظر در مباحث كتاب است.

نظر شما