جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۸۰۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
درخت‌‌های بلند با سایه‌‌هایی که می‌‌شود زیر آن دمی از گرمای تابستان گریخت و در آن نفس تازه کرد تا شور و شوقی که کودکان و نوجوانان از ایستگاه‌های فرهنگی و هنری دارند تا بازی‌‌های بومی و قصه گویی و لبخندی که بر لب‌‌های همه می‌‌توان دید. اینجا بهاران است. فرهنگسرایی که نامش را از صفای مردم گرفته و چراغش برای مردم روشن است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به بهانه آغاز تابستان و فعالیت‌‌های فرهنگسرای بهاران گپ و گفتی با مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران انجام دادیم تا از کم و کیف برنامه‌‌های فرهنگسرا مطلع شویم. 
 
لطفا از برنامه‌‌های تابستان فرهنگسرا برای‌‌مان بگویید:

فرهنگسرای بهاران از بزرگترین فرهنگسراهای تهران است. انتظار این است با آغاز تابستان که فراغتی برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگترها فراهم می‌شود فرهنگسرا هم فعالیت‌‌هایی داشته باشد تا شهروندان منطقه بتوانند از آن استفاده کنند. ما هم تلاش کرده‌‌ایم متناسب با شرایط برنامه‌‌های قابل قبولی برای همه قشرها و سنین طراحی و اجرا کنیم. برنامه‌‌هایی که هم اوقات فراغت تابستان را پوشش دهد و هم جنبه‌‌های آموزنده داشته باشد و هم تفریحی و سرگرمی باشد. به عنوان نمونه ما برنامه‌‌ای با عنوان تابستان در بهاران داریم که با پایان ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این برنامه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح اجرا می‌‌شود. 
 
برپایی غرفه های صنایع دستی، محصولات فرهنگی، قصه گویی، رواق شهدا و قرآن و همچنین ایستگاه‌‌های هنری نقاشی، سفال و مسابقات و سرگرمی از بخش‌‌های آن است. همه می توانند بیایند و رایگان از برنامه‌‌ها استفاده کنند. یا بعدازظهرها علاوه بر غرفه‌های فوق، ایستگاه سلامت و خیریه هم اضافه می‌‌شود که از ساعت 17 تا 20 هر روز دایر است.

به این برنامه ها می‌‌توان به شاهنامه خوانی استاد رسول نجفیان اشاره کرد که از ساعت 15 تا 17 سه شنبه های هر هفته در فرهنگسرا اجرا می‌‌شود یا کارگاه قصه گویی استاد مصطفی رحماندوست که چهارشنبه‌‌ها از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌‌شود. یا کارگاه طب سنتی که روزهای دوشنبه از ساعت 13 تا 15 برگزار می‌‌شود. این‌‌ها همه رایگان است و کافی است خانواده ها به فرهنگسرا بیایند و از این برنامه‌‌ها استفاده کنند. 
 
علاوه بر این‌‌ها ما برای سومین سال پیاپی برنامه تجلیل از آزادگان سرافراز منطقه را داریم که در روز آزادگان برگزار می‌‌شود. برنامه یک کتاب یک نویسنده و اردوهای تابستانی و مناسبتی هم از برنامه هایی است که به صورت هفتگی برگزار می شود.  

ویژگی‌‌های برنامه‌‌هایی که در منطقه ۱۷ برگزار می‌‌شود چیست و چه تفاوتی با سایر مناطق دارند؟

در طراحی برنامه‌‌ها به نیازهای فرهنگی مردم توجه می‌‌کنیم. همچنین تلاش‌‌مان این است که از بهترین استادان و چهره‌‌ها بهره ببریم افرادی که حرف اول را در کار خودشان می‌‌زنند. و این که هزینه برنامه‌‌ها را فرهنگسرا بپردازد و مردم برای پرداخت هزینه‌‌ها به سختی نیفتند. همین برنامه‌‌هایی که ما در فرهنگسرای بهاران اجرا می‌‌کنیم در سایر مناطق با شهریه‌‌های بالا اجرا می‌‌شود. من معتقدم مردم ما باید برخوردار از بهترین‌‌ها باشند. به همین خاطر ما از چهره های درجه یک استفاده می‌‌کنیم تا رضایت خاطر مردم فراهم شود.
 
تفاوت برنامه‌‌های امسال فرهنگسرای بهاران با برنامه‌‌های سال‌‌های گذشته چیست؟
 
سعی می‌‌کنیم روز به روز بهتر باشیم. ما سال گذشته هم برنامه‌‌های خوبی اجرا کردیم. همین برنامه‌‌ها سطح توقعات مردم را بالا برده است. بنابراین خودمان را موظف کرده‌‌ایم که امسال از ظرفیت‌‌ها بیشتر استفاده کنیم و برنامه‌های بیشتری را برگزار کنیم. مطمئنا تجربه امسال همکاران ما از سال گذشته بیشتر شده است. این تجربه کمک می‌‌کند کیفیت و کمیت برنامه‌‌ها افزایش یابد.
 
مردم از چه برنامه‌‌هایی استقبال می‌‌کنند؟ آیا برنامه‌‌های مدنظر مردم توسعه یافته است؟
 
مردم برنامه‌‌های شاد، آموزنده و سالم می‌‌خواهند. بسیاری از خانواده‌‌ها دوست دارند برنامه‌‌هایی برای کودکان و فرزندان‌‌شان اجرا شود. ما هم همین برنامه‌‌ها را در اولویت فعالیت‌‌های‌‌مان گذاشته‌ایم. محور برنامه‌‌های ما خانوادگی است. یعنی خانواده‌‌ها می‌‌توانند در کنار هم از یک برنامه لذت ببرند و استفاده کنند. این گونه برنامه‌‌ها به تحکیم بنیاد خانواده هم کمک می‌کند. 
 
در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.
فرهنگسرا متعلق به همه مردم است. ما از مردم دعوت می‌‌کنیم که به فرهنگسرا بیایند و از برنامه‌‌های فرهنگسرا استفاده کنند. ما باید سرانه خدمات فرهنگی‌‌مان افزایش یابد. مردم هم باید سرانه استفاده از خدمات فرهنگی‌‌شان افزایش یابد. فرهنگسرا خانه دوم مردم است. درهای فرهنگسرا به روی همه باز است به خصوص خانواده‌‌های عزیز.     

نظر شما