پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۸۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
نخستین دوره از مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با معرفی برگزیدگان و تقدیر از هنرمندان شرکت کننده در این پویش همزمان با شب میلاد حضرت رضا(ع) در تالار ایوان شمس به کار خود پایان داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این آیین که عصر شنبه بیست و سوم مرداد ماه با اجرای سید علی ضیا برگزار شد، حمید رضا برقعی، شاعر آیینی به شعر خوانی و عرض ارادت به ساحت حضرت رضا(ع) وامام حسین (ع) پرداخت.
  
در این برنامه عبدالمطهر محمد خانی، رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پر تعداد عکس‌های ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان و تعداد صفحه اینستاگرام عشاق الحسین و بازگویی خاطراتی از روند اجرایی این مسابقه، برگزاری این مسابقه را یک کارفرهنگی برای حفظ ارتباط بین دو ملت ایران و عراق دانست و گفت: خدا را شاکریم که توانستیم این پویش را در این سطح برگزار کنیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم این مسابقه را در سطحی وسیع تر برگزار کنیم.
 
در ادامه این آیین و با توجه به میزبانی مردم عراق، تصویری متشکل از تمامی عکس های ارسالی به مسابقه سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» در قالب نمایی از حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) توسط دکتر زاهده احمد دخیل الطائی، وابسته فرهنگی سفارت عراق در ایران رونمایی و به ایشان اهدا شد.
 
در ادامه این مراسم هادی مقدم دوست، نویسنده و کارگردان، امید مهدی نژاد، شاعر و طنز پرداز که با ارسال عکس سلفی از پیاده روی اربعین در پویش عشاق الحسین (ع) شرکت  کرده بودند، روی صحنه حاضر شدند و به مرور خاطرات خود از پیاده روی اربعین و میزبانی صمیمانه مردم عراق پرداختند.

مسابقه‌ای که به شهدای مدافع حرم تقدیم شد 

در این مراسم گروه سرود «نسیم قدر» به اجرای سرود پرداختند و سرود «ارغوان» که مورد تحسین رهبر انقلاب قرار گرفته را اجرا کردند که مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.
 
در بخش دیگری از این مراسم با حضور سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مهدی محمدی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی پوستری از شهید «حسین همدانی» رونمایی شد و دور بعدی این مسابقه به شهید همدانی و شهدای مدافع حرم که برای برقراری امنیت و آرامش زائران اربعین تلاش می کنند، تقدیم شد.

عکس سلفی رویداد نگاری است 

در ادامه مرتضی درخشان، فعال فضای مجازی و یکی از داوران مسابقه بزرگ عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» پشت تریبون رفت و به قرائت بیانیه هیات داوران پرداخت. در بخشی از این بیانیه آمده است: «عکس سلفی یک عکس نیست؛ که قضاوت درباره آن بر اساس پارامترهای یک عکس خوب بررسی شود، عکس سلفی یک رویداد نگاری است، یک جمله کوتاه است با ارجاعات برون‌متنی بسیاری که می‌تواند حتی یک کتاب باشد، عکس سلفی یک خاصیت جدید از تکنولوژی است که عکس را از کادر بیرون می‌آورد و به زندگی می‌چسباند.....»
 
درخشان پس از قرائت بیانیه از روی سن با تمامی مهمانان مراسم عکس سلفی گرفت.
 
فهرست برگزیدگان مسابقه بزرگ عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام»

در ادامه این آیین سید شهاب الدین واجدی عکاس و خبرنگار و یکی دیگر از اعضای هیئت داوران به همراه مهدی محمدی، سعید گلشناس و عبدالمطهر محمدخانی روی صحنه حاضر شدند و همراه با پخش کلپ تصاویر و اسامی برگزیده‌های این مسابقه جوایز برگزیدگان را به آنها اهدا کردند.
  
برگزیدگان این مسابقه در چهار بخش روی سن حاضر شدند؛ بخشی از برگزیدگان این مسابقه توسط مخاطبان شبکه مجازی اینستاگرام انتخاب شدند و کسانی که عکس ارسالی آنها بیشترین لایک را  کسب کرده بود در این بخش با دریافت تندیس، یک دستگاه آی پد و لوح تقدیر روی صحنه رفتند. 
 
برگزیدگان این بخش به ترتیب؛ رایحه محمدپور (برگزیده نخست)، امیر آشوری (برگزیده دوم) و  ابوالفضل آسرایی برگزیده سوم معرفی شدند.
 
در بخش انتخاب ویژه هیات داوران شامل سعید هاشمی گازار، برگزیده نخست هیئت داوران و مجتبی معین پور، برگزیده دوم هیئت داوران، تندیس، لوح تقدیر و یک دستگاه آی پد دریافت کردند و  سید محمد طبائی، برگزیده سوم هیئت داوران علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، کمک هزینه سفر به کربلا را از سوی هیات داوران دریافت کرد.
 
هیات داوران این مسابقه برخی آثار را به دلیل توجه به موضوعات خاص مورد تقدیر قرار دادند که برگزیدگان این بخش علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مسابقه، کمک هزینه سفر کربلا را دریافت کردند که اسامی آنها عبارتست از سیده مبینا سجادی (برگزیده بخش بانوان با نگاه به موضوع حجاب و عفاف)، حمید گل سرخی (برگزیده بخش برادری با نگاه به موضوع جبهه مقاومت )، احسان امینی (برگزیده تجلیل از میزبانی با نگاه به کیفیت تکریم میهمان از سوی برادران عراقی) و حمد الله رضازاده (شکوه راهپیمایی با نگاه به بازتاب عظمت این رویداد انسانی) از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
سه اثر نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند که اداره امور ایثارگران شهرداری تهران جوایز آن را تقبل کرد. برگزیدگان این بخش با دریافت لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به مشهد تقدیر شدند. برگزیدگان این بخش شامل علی ابک برگزیده نخست ویژه هیئت داوران، سید حسین متوسلیان، برگزیده دوم ویژه هیئت داروان، مهدی و عباس سعیدی برگزیده سوم ویژه هیئت داوران معرفی شدند.
 
وحید چاووش، مستندساز ، مجیدخسروانجم، طراح و کاریکاتوریست، سیدشهاب الدین واجدی، عکاس، سعید فرجی، عکاس و مستندساز و مرتضی درخشان داوران این مسابقه بودند.
 
گفتنی است، با توجه به اینکه یکی از برگزیدگان این مسابقه در شب ازدواجش دراین مراسم حاضر شده بود، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هزینه اعزام به کربلا برای این دو زوج جوان را بر عهده گرفت.
 
تقدیر از میهمانان و داوران حاضر در مراسم، قرعه کشی در بین حاضران و انداختن عکس های سلفی توسط برگزیدگان روی صحنه از حواشی این برنامه بود.
در پایان با چای عراقی از مهمانان پذیرایی شد.
 
مطالب مرتبط
نظر شما