شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۸۸۳۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر
شب گذشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر در باغ موزه هنر ایرانی تجلیل کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب گذشته اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر را به مناسبت روز خبرنگار در باغ موزه هنر ایرانی برگزار کرد.
 
در این مراسم مهدی محمدی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) برای خبرنگاران بهترین اتفاق‌ها را در سال پیش‌رو آرزو کرد. وی با یادآوری خاطره‌ای از دوران ریاست احمد نوریان بر سازمان فرهنگی هنری و حضورش در باغ موزه هنر ایرانی به عنوان خبرنگار در گردهمایی اصحاب رسانه تصریح کرد: این موضوع رابطه نزدیک حوزه روابط‌ عمومی و خبرنگاری را تایید می‌کند.

 
تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر
 
  
وی در ادامه از بهزاد تیمورپور ریاست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و کارکنان اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری، مدیریت باغ موزه هنر ایرانی و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری برای همراهی در برگزاری این مراسم تشکر کرد.
 
مهدی محمدی در پایان تصریح کرد: همه تلاش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری این است که با درک سختی‌ کار رسانه‌ها، دشواری برای رسانه‌ها فراهم نکند و باری از دوش اصحاب رسانه بردارد؛ امیدوارم همراهی پیوسته‌ای که تا کنون داشته‌ایم را به خوبی ادامه دهیم.

همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با تبریک میلاد امام رضا(ع) از زحمات خبرنگاران در یک سال گذشته تشکر کرد. محمود صلاحی همچنین با تاکید بر فضیلت و پاداش زیارت امام رضا(ع) گفت: در سراسر دنیا و در هر زمانی به یاد امام هشتم باشیم، باید خود را زائر بدانیم. چرا که امام قرب و بعد ندارد و سلام میلیون‌ها نفر را همزمان جواب می‌دهد.

تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر 

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: پیامبر ۶۳ سال عمر کردند و دو نفر را پاره تن خطاب کردند و نفر سومی وجود ندارد. به طور مساوی یک زن و یک مرد، حضرت فاطمه (س) که سرآمد زنان هر دو عالم هستند و امام رضا (ع). ایشان می‌فرمایند ده‌ها سال بعد پاره‌ای از تن من در توس دفن می‌شود، هر کس او را زیارت کند همه معصومین را زیارت کرده است.
صلاحی با تاکید بر جایگاه والای امام هشتم شیعیان گفت: امام جواد (ع) می‌فرمایند زیارت امام رضا (ع) افضل از ۷۰ عمره مقبول است. تنها امامی که گفته سه جا می‌آیم زیارت کسی که به زیارت می‌آید، امام رضا (ع) است. وقتی ما به امام رضا (ع) سلامی می‌دهیم، او هم به ما جواب می‌دهد. ایشان یک ضمانت دیگر هم داده است، گفته می‌آیم زائرم را از سختی‌های قیامت نجات بدهم.
 
وی اضافه کرد: وقتی من استاندار خراسان بودم، یک بار رئیس‌جمهور پاکستان به مشهد آمده بود و وقتی به حرم رفتیم، کفش‌هایش را از بیرون در آورد. تعجب می‌کرد و می‌گفت صحن حرم امام رضا (ع) خیلی مقدس است، شما چطور با کفش می‌آیید؟ با هم رفتیم و ایشان جلوی ضریح مطهر نشست و به یاد همسرش «بی‌نظیر بوتو» زیارت خواند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری در پایان سخنانش از زحمات خبرنگاران فرهنگ و هنر در یک سال گذشته تقدیر کرد.
 
تقدیر از خانواده شهدای رسانه
در این آیین با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خانواده و فرزندان شهدای رسانه نیز تقدیر شد. خانواده و فرزندان شهید باغبانی (مستند‌ساز) و تقی ارغوانی (عکاس) از شهدای مدافعان حرم و روح‌الله احمدوند و حاج محمود ایل بیگی (از شهدای سانحه هواپیمایی سی۱۳۰) در این مراسم تجلیل شدند.
 
تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر

همچنین در این مراسم لوح سپاسی با امضای رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خبرنگاران اهدا شد. در بخشی از لوح سپاس آمده است: 
 
«روز خبرنگار به روایت تقویم فرارسیده است؛ اگر چه ما معتقدیم در میدان فرهنگ و هنر هر روز، روز خبرنگارانی است که برای ارتقای فرهنگ و هنر این سرزمین مشفقانه تلاش می‌کنند. به واقع سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی فرصتی است تا از تلاش و زحمات خبرنگاران و تمام کسانی که دستی در نوشتن دارند قدردانی شود، این روز یادآور کسانی است که از جوهر جان خویش برای آشکار شدن حقیقت مایه گذاشتند به همین بهانه یاد و خاطره تمامی شهیدان خبرنگار را هم گرامی می‌داریم و این روز را به شما بزرگواران تبریک می‌گوییم و قدردان تلاش شما هستیم.»


مطالب مرتبط
نظر شما