پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۵
کد خبر: ۸۸۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
فرهنگسرای اشراق در راستای برنامه‌های جشنواره تابستان ۹۵، نمایشگاهی از هنرهای دستی استان‌های مختلف را با عنوان دومین ایستگاه کاروان صنایع دستی ایران برگزار می‌کند.
دومین ایستگاه کاروان صنایع دستی ایران به فرهنگسرای اشراق رسیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زند وکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رئیس فرهنگسرای اشراق با اعلام خبر برپایی نمایشگاه صنایع دستی ایران گفت: با توجه به برنامه‌های جشنواره تابستانی که توسط معاونت فرهنگی سازمان ابلاغ شده و فرهنگسراها آن را اجرا می‌کنند، دومین دوره کاروان صنایع دستی را از ۲۶ تا ۳۱ مرداد ماه در پارکینگ غربی فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. ۴۰ غرفه صنایع دستی و ۱۰ غرفه برای سوغات شهرهای مختلف ارائه خدمات می‌کنند.
 
وی افزود: این نمایشگاه هنرهای دستی گوناگون شامل چرم، فرش، گلیم، جاجیم، البسه سنتی، زیورآلات، ترمه، نقاشی روی شیشه، سفال، خاتم، صنایع دستی چوب و... را در معرض دید شهروندان قرار می‌دهد. 
 
زند وکیلی ادامه داد: صنایع دستی و هنرمندان این رشته در مظلومیت خاصی به سر می‌برند و مانند عرضه محصولات کشاورزی که متاسفانه واسطه محور است، فواید آن نصیب کسان دیگری می‌شود. به همین دلیل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و از طرفی معرفی صنایع دستی استان‌ها و اقوامی که این آثار در آنها تولید می‌شود، از چندین استان کشور مثل اصفهان و شیراز و طوایفی مثل کردها و لرها دعوت شد که صنایع دستی‌شان را به نمایش بگذارند و شهروندان با آثار آنها آشنا شوند و با عرضه این محصولات، عوایدی نصیبشان شود. 
 
این نمایشگاه با همکاری و مشارکت شرکت حامیان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ مرداد ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند از ساعت ۱۰ تا۲۰ به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند. 

نظر شما