يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۸۸۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
به همت مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ و مشارکت خانه قرآن نخستین اجرای ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» روز دوشنبه یکم شهریور ماه بعد از نماز مغرب در مسجد جامع فاطمیه (س) برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در مساجد منطقه ۸به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  سلسله برنامه‌های دوشنبه‌های قرآنی هر هفته دوشنبه‌ها در قالب کرسی‌های تلاوت با هدف ترویج فرهنگ حیات‌بخش قرآنی و سرلوحه قرار دادن آموزه‌های دینی در زندگی، استفاده از قاریان برتر، خوش‌خوان و کشف استعدادهای درخشان قرآنی و به منظور گسترش فرهنگ و سبک زندگی قرآنی آموزش، اطلاع‌رسانی مفاهیم والای قرآنی و سیره ائمه در مساجد منطقه ۸ برگزار می‌شود. 
 
اهمیت این کرسی‌های تلاوت توجه به بخش تفسیر و تدبیر در قرآن است و نیز در تمامی این محافل قرآنی مفسران به بیان نکات تفسیری، تبیین آیات قرآن برای عموم مردم و لطائف قرآنی و تفسیر موضوعی قرآن کریم می‌پردازند. 
 
از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد با برگزاری هر کرسی قرآنی به نام یک شهید و برگزاری مسابقه کتبی و حضوری قرآنی به همراه اهدای جوایز ارزنده به ۱۰ نفر و حضور استاد مصطفی یادگاری قاری ممتاز و بین‌المللی اشاره کرد.
 
برنامه این هفته در روز دوشنبه یکم شهریور ماه بعد از نماز مغرب در مسجد جامع فاطمیه (س) واقع در محله تسلیحات به نشانی نارمک، انتهای خیابان گلستان، میدان تسلیحات، خیابان شهید یوسفی جاوید (فاطمیه غربی) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان و دوستداران قرآن و عترت می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما