جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۸۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
با حضور نصرالله داوودی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی؛
«موسیقی فیلم در دوران طلایی هالیوود» با حضور نصرالله داوودی آهنگساز، مترجم و پژوهشگر موسیقی پنجشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود.
«موسیقی فیلم در دوران طلایی هالیوود»بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست «موسیقی فیلم در دوران طلایی هالیوود» نصرالله داوودی (آهنگساز، مترجم و پژوهشگر موسیقی) با پخش آثار تصویری از اجرای موسیقی فیلم به همراه آثار منتخب و برجسته سینمای کلاسیک، به بررسی آنالیز موسیقی از لحاظ رنگ آمیزی، فرم، ارکستراسیون، هارمونی در ژانرهای مختلف می‌پردازد.

هنر سینما- صنعت قرن بیستم از آغاز به دلیل بهره‌مندی از هنرهایی چون (بازیگری، نویسندگی، طراحی، مجسمه سازی) به «هنر هفتم» شهرت یافت و هنر موسیقی نیز از دوره سینمای صامت، با این هنر همراه بوده و رشد یافته است. در دهه‌های ۳۰ تا اوایل دهه ۶۰ که به «دوران طلایی هالیوود» معروف است به کمال خود رسید و امروزه آهنگسازان، آثار آن دوران را همچون چراغی سرلوحه آثار خود قرار می‌دهند.

هنگامی که صحبت از موسیقی فیلم در دوران کلاسیک می‌شود در حقیقت منظور همان «ژانر ارکسترال» است که تقریباً توسط آهنگسازان مهاجر اروپایی در آمریکا شکل گرفت. در این میان می‌توان از مکس اشتاینر (آهنگساز اتریشی) به عنوان پدر موسیقی فیلم در هالیوود و خالق پدیده «صدای هالیوودی» یاد کرد. وی خالق بسیاری از تکنیک‌های مدرن تطبیق موسیقی و فیلم و همچنین خالق زبان موسیقایی جدیدی برای هالیوود شد. او نه تنها در دوران طلایی حرف اول را می‌زد بلکه امروز نیز  به عنوان «لحن غالب صدایی» از او در هالیوود نام می‌برند. 

این نشست روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
نظر شما