جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۸۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل روز گذشته در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل، ظهر روز سه‌شنبه نهم شهریور ماه با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از مدیران ارشد، مدیران مناطق و معاونان این سازمان، محمدمهدی بابایی معاون مالی و اداری شهرداری منطقه ۱ و اسماعیلی مدیر پارک قیطریه در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.
 
در این آیین حسام قربانعلی سمت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ را به عبدالرضا کردی مدیر سابق مرکز آموزش‌های سازمان فرهنگی هنری سپرد.
 
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ برگزار شد

از «شبی در کهکشان‌ها» تا نمایشگاه مشترک با «کوبا»
 
در ابتدای این آیین حسام قربانعلی به بیان مختصری از برنامه‌های منطقه ۱ در دوران مدیریت خود پرداخت و گفت: سال ۹۳ که من مدیریت این منطقه را بر عهده گرفتم درآمد ماهانه منطقه ۲۵ میلیون تومان بود، امروز که آن را به آقای کردی تحویل می‌دهم درآمد این منطقه به ماهی ۸۵ میلیون تومان رسیده است. در حوزه برنامه‌های فرهنگی من از ابتدای ورودم به این منطقه پروژه فخیم «شبی در کهکشان‌ها» را بر عهده داشتم و پس از آن در رمضان سال بعد «ضیافت آسمان» را و پس از آن نیز توفیق خدمت به خانواده شهدا را در این منطقه داشتیم. در حوزه برنامه‌های هنری نیز نگارخانه فرهنگسرای ملل به نگارخانه درجه یک ارتقا یافت، خانه موزه استاد انتظامی با حمایت‌های آقای رفیع‌زاده و رییس سازمان به ظرفیت‌های هنری این منطقه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه شد و همچنین یک خانه شهید و کتابخانه دارآباد که پیش از این در تقسیمات منطقه‌ای از ما جدا شده بود، به داشته‌های این منطقه اضافه شد.

وی درخصوص انجام ماموریت‌های بین‌المللی در فرهنگسرای ملل گفت: در سال گذشته نمایشگاه های مشترکی با کوبا و رومانی داشتیم و در ماه صفر امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته بنا بود که با کره جنوبی و هندوستان نمایشگاه مشترک داشته باشیم که امیدوارم آقای کردی به خوبی آن را ادامه دهند.

قربانعلی در پایان سخنان خود به تقدیر از همکاران خود در منطقه یک پرداخت.

ساخت ۱۶ فیلم سینمایی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری
 
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تاکید بر حفظ هویت ایرانی گفت: موضوعات فرهنگی و هنری امروزه مهم‌ترین مسائل در جوامع هستند و این موضوعات در ایران هم از اولویت‌هاست تا جایی که مقام معظم رهبری بارها و بارها از جهاد فرهنگی سخن گفته‌اند. دنیای غرب امروزه برای تسلط بر کشوری با ۲۵۰۰ سال فرهنگ و تمدن در برابر ۳۵۰ سال تاریخ خود، همین تمدن و فرهنگ را نشانه رفته و تا حدی نیز موفق بوده است. لباس پوشیدن، خانه‌ها، حرف زدن و در نهایت سبک زندگی ما این روزها از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی فاصله گرفته است.
  
صلاحی اضافه کرد: ما نباید میدان را خالی کنیم، باید در همه جلوه‌های هنر به دنبال پررنگ کردن این فرهنگ و هویت باشیم. باید در سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بیش از پیش فعال باشیم چرا که احیای فرهنگ تنها از طریق جلوه‌های هنری ممکن است.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به بازدید چهار ساعته شهردار تهران از این سازمان گفت: شهردار تهران نیز که میدان کارزار را می‌داند، در بازدیدی که از سازمان فرهنگی هنری داشت رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت فیلم سینمایی، مستند، انیمیشن و سرود تصویب کرد که طی آن سازمان دو فیلم سینمایی را به صورت ۱۰۰ درصد، چهار فیلم را به صورت ۲۵ درصد و ۱۰ فیلم را به صورت حمایتی تولید خواهد کرد.
  
وی در ادامه به تقدیر از فعالیت‌های حسام قربانعلی در منطقه ۱ پرداخت و گفت: ما هر کجا کار را به جوانان سپردیم، هیچ‌گاه پشیمان نشدیم؛ جنگ هشت ساله ما را نیز جوانان مدیریت می‌کردند و آنها بودند که پیروزی ما را با دست خالی رقم زدند. قربانعلی جوان‌ترین و فعال‌ترین نیروی سازمان در مدیریت منطقه بود. امیدوارم این ظرفیت جوان در سازمان بماند و همچنان از انرژی و تجربیاتش در این سازمان استفاده کنیم. خوشبختانه کسی جایگزین او می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین نیروهای سازمان فرهنگی هنری است و مسئولیت‌های زیادی را نیز در این سازمان بر عهده داشته است. از مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ تا ریاست مرکز آموزش‌ها و امیدواریم بتواند خدماتی در شان مردم منطقه ۱ انجام دهد.
 
عبدالرضا کردی نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: وظیفه‌ام خدمت‌گذاری است و اینکه کجا کار می‌کنم و چه مقامی دارم برایم تفاوتی نمی‌کند. من از فعالیت‌های مثبت و قابل تقدیری که تا به امروز در این منطقه انجام شده آگاهم اما به نگاه من این منطقه یک طلب ویژه از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارد. سرانه مطالعه و میانگین سواد در این منطقه به نسبت مناطق دیگر بسیار بیشتر است و همین امر موجب می‌شود ما در انتخاب برنامه‌ها دقت بیشتری داشته باشیم.
 
در پایان این مراسم از زحمات حسام قربانعلی تقدیر شد و ریاست فرهنگسرا با اهدای حکمی از سوی رییس سازمان به عبدالرضا کردی رسید.
مطالب مرتبط
نظر شما