جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۸۸۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌شود
فرهنگسرای هنگام همزمان با جشنواره تابستانی ۹۵ نشست نقد و بررسی تاریخچه نمایش خیمه شب بازی در ایران را روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه برگزار می‌کند.
بررسی تاریخچه «خیمه شب بازی در ایران»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش خیمه شب بازی یکی از نمایش‌های بی همتای عروسکی در ایران زمین است. در این  سبک از نمایش عروسک و انسان با یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند. در خیمه شب بازی تنها عروسک‌ها نیستند که قصه را بازسازی می‌کنند بلکه مرشد و عروسک و حتی گاهی نوازنده کمانچه باهم قصه را پیش می‌برند.

در خیمه شب بازی مرشد برخلاف سنت معمول، قصه گو و نقال و روایتگر نیست بلکه یکی از بازیگران است که میان او عروسک‌ها ارتباط عاطفی و حتی عمل نمایش برقرار می‌کنند. آنها باهم مهربانند، قهر و آشتی، مهر و کین میان آن دو جریان دارد و گاهی درگیری میان انسان و عروسک در نمایش حادثه ساز می‌شود.

در این برنامه فاطمه پیرهادی کارشناس هنری در رابطه با پیشینه اجرای این هنر اصیل در کشورمان به سخنرانی می‌پردازد.

در ادامه این نشست نمایش خیمه شب بازی توسط هنرمندان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به فرهنگسرای هنگام واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، خیابان دلاوران، خیابان آزادگان، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۴۹۶۱۳۸ تماس بگیرند.
نظر شما