جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۸۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
مهدی تقی‌نژاد برگزاری «جشنواره تابستانی» را فرصتی برای جریان‌سازی فرهنگی در شهر تهران دانست.
تقی نژاد: «جشنواره تابستانی» نوعی الگو سازی فرهنگی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران درباره «جشنواره تابستانی» گفت: استفاده از عنوان جشنواره تابستانی نشانه عزم جدی مسئولان فرهنگی برای اقدامی بزرگتر از تجربه‌ سال‌های گذشته است؛ در واقع نوعی برندسازی است و ما در فعالیت‌های فرهنگی سازمان نیاز به این نشان‌ها داریم. بنابراین باید جشنواره تابستانی را به فال نیک گرفت و با نگاه کاملا مثبت به آن نگریست. ضمن اینکه جشنواره می تواند جریان‌سازی فرهنگی را در شهر تهران دنبال کند.
 
تقی‌نژاد ویژگی مفرح بودن برنامه‌ها را عامل اصلی استقبال از آن دانست و گفت: با توجه به بافت جمعیتی و معیشتی منطقه به طور طبیعی برنامه‌هایی که جنبه سرگرمی و نشاط دارند، با استقبال بیشتری همراه هستند؛ مانند برنامه «آدینه‌ها عیدند».
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۷ درباره عملکرد «جشنواره تابستانی» در نخستین فعالیت خود گفت: امسال اولین تجربه جشنواره تابستانی بوده است و به‌ طور قطع نقاط ضعفی وجود دارد که نیاز به آسیب‌شناسی است. این جشنواره برای سال‌های آینده باید در تقویم برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری ثبت شود تا در برنامه‌ریزی و اجرای آن مشکلی پیش نیاید و همه برنامه‌ها به لحظه آخر موکول نشود.
 
وی افزود: چندین سال قبل سازمان فرهنگی هنری با همین محوریت برنامه‌ای برگزار کرد با عنوان «نهضت تابستانی». این برنامه با همکاری مراکز فرهنگی برگزار شد و همه بخش‌ها در آن مشارکت می‌کردند. برنامه‌ها در سطح وسیع بود و برای همه حوزه‌ها برنامه اجرا می‌شد. همه‌گیر بودن برنامه‌ها، اختیاراتی که مراکز در اجرای برنامه‌ها داشتند، مشارکت همه بخش‌ها و..... نکاتی است که «نهضت تابستانی» را از جشنواره تابستنی متمایز می‌کند.
 
رییس فرهنگسرای بهاران به برنامه‌های ویژه فصل تابستان منطقه۱۷ اشاره کرد و گفت: «تابستان در بهاران» برنامه‌ای است که دو سال گذشته و امسال در فرهنگسرا برگزار می‌شود. با این هدف که شهروندان به فرهنگسرا دعوت شوند و تابستان خود را در یک مرکز فرهنگی سپری کنند. در این برنامه ۱۲ غرفه برای ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی، کتاب و... فعالیت می‌کنند و در کنار غرفه‌ها ایستگاه‌های فرهنگی هنری  چون؛ نقاشی، مار وپله، سفال، ‌تصویرپردازی از کودکان و... برگزار می‌شود. همچنین در روزهای ویژه مثل اعیاد ما نیز اجرای صحنه‌ای داریم.

وی افزود: این برنامه در دو نوبت صبح و عصر در ۷۵ روز و ۱۵۰ اجرا برگزار می‌شود. به جز «تابستان در بهاران» برنامه شاهنامه‌خوانی رسول نجفیان و قصه‌گویی رحماندوست و جشنواره سنتور نوازی پرنیان از ویژه برنامه‌های تابستان سال ۹۵ فرهنگسرای بهاران است.
 
تقی‌نژاد در خصوص استقبال مردم منطقه ۱۷ از برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری گفت: برنامه را باید از نظر کیفیت بررسی کینم اما بیشتر افراد این منطقه مخاطب برنامه‌های شاد و سرگرمی هستند و همیشه برنامه‌های صحنه‌ای با استقبال خوبی همراه است. هدف ما این است که بتوانیم محتوای فرهنگی و هنری را در قالب اجراهای صحنه‌ای در اختیار مخاطبان بگذاریم.



نظر شما