جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۴
کد خبر: ۸۸۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
همزمان با سالروز واقعه ۱۷ شهریور، موزه انقلاب اسلامی بازگشایی شد و تصاویری از روزهای انقلاب و واقعه ۱۷ شهریور در نگارخانه موزه به نمایش در آمد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه که از ۱۷ شهریور روی دیوار رفته با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تهیه شده، تصاویر عکاسانی همچون عباس ملکی، صادق ثمودی، شاهرخ خاتمی، محمدصیاد، کاوه گلستان، محسن شاندیز، مهدی میرزایی، عبدالحسین پرتوی، قربان خلیلی، عبدالعظیم میرهاشمی و مهدی رضوان در قالب ۲۱ قاب به نمایش در آمده‌اند.
 
همزمان با موسم حج در یکی دیگر از نگارخانه‌های این نمایشگاه، مجموعه پوسترهای «از منا تا کربلا» به روایت مظلومیت قربانیان فاجعه منا می‌پردازد.
   
در این نگارخانه، ۱۶ تابلو از طراحانی چون آزاده قربانی، حامدمغروری، حمیدقربان پور، زینب ربانی خواه، سید محمدرضا میری، محمد حسین مویدی، محمود بازدار، مهدی جعفری آرزو آقابابائیان، حمید فخار، محبوبه و منصوره جوتدی پور، محمدزراقی و ثوبیه پروین به نمایش در  آمده است.
 
دیگر نگارخانه این موزه سردیس‌هایی از دیکتاتورهای دنیا را به نمایش می‌گذارد و دو نگارخانه این موزه به مرور وقایع دوران پهلوی اول و ظلم فرهنگی-اجتماعی این رژیم به مردم و روزهای خوب پیروزی را به نمایش خواهد گذاشت. 
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی @f_enghelab در تلگرام مراجعه کنید یا با شماره 55408664 تماس بگیرید. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل  کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. 
نظر شما