جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۸۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
همزمان با دهه ولایت و به منظور تکریم از از خانواده معظم شهدا مدافع حرم، روز سه شنبه ۲۴ شهریور ماه ۹۵ جمعی از مسئولان فرهنگسرای اخلاق با حضور در منزل با خانواده «شهید سید محمد حسین میر دوستی» دیدار کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «شهید سید محمد حسین میر دوستی» که معاونان فرهنگسرای اخلاق حضور داشتند، سید کاظم شمس مفرحه (جانباز ۷۰٪) نقش مدافعان حرم را از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام خطیر دانست و در مقایسه ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوره جنگ تحمیلی گفت: حضور مدافعان حرم در جبهه‌های دفاع از حریم ولایت با بصیرت همراه است. 

پدر و مادر شهید «سید محمد حسین میر دوستی» به تبیین خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید پرداختند.

پدر شهید، که در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضورداشته و هم‌اکنون مدافع حرم است درباره اعزام فرزندش به سوریه گفت: شغلش نظامی بود و به مأموریت های زیادی اعزام می‌شد، اما روزی با خانواده صحبت کرد و گفت می‌خواهد برای دفاع از حرم خانم حضرت زینب (س) و مردم سوریه برای جنگ به آنجا برود، داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در اولین دوره اعزامش به شهادت رسید.

مادر شهید در ادامه افزود: در هشت سال دفاع مقدس از خانواده‌مان جوانان بسیاری برای دفاع به جبهه‌ها رفتند، در آن زمان برادرم، برادرهمسرم و... به فیض شهادت نائل شدند. هیچ گاه تصور نمی‌کردم چنین اتفاقی دگر بار برایمان بیافتد.

سید محمد حسین دریکم آبان ماه ۹۴ پس از ۱۷ روز جنگ در روز تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکرش در ۹ آبان در قطعه شهدا به خاک سپرده شد. فرزندم با موشک به شهادت رسید و تمام بدنش به جز صورتش تکه‌تکه شد، همرزم هایش برایم از خاطرات روزهای قبل از شهادتش تعریف کردند که او می‌دانست چگونه شهید می‌شود و خبر از تکه‌تکه شدن بدنش داده بود.
نظر شما